Kentaur Andromeda funderingar

A

Annakarenina

Funderar på att köpa en Kentaur Andromeda dressyrsadel, någon som har någon erfarenhet av denna? Hur är den kvalitetsmässigt? Är den nåt att ha? Jag behöver en sadel med stora benstöd, för att få skänkeln att ligga rätt. Har ett stort halvblod med rak fin normallång rygg och ganska hög manke.
Har ej råd med någon dyrare sadel.

Sv: Kentaur Andromeda funderingar

kentaur har bra läder i förhållande till priset. Jag gillade inte alls andromedan utan upplevde den som gräsligt ful och klumpig.

Medean däremot var otroligt skön att rida i, även den med mycket stora knästöd.

Jag har en Kentaur dock inte Andromeda men Penelopa.
Den räcker gott och väl till med stöd.

När man köper en sadel med "formade" utanpåliggande stöd som Amdromedan har måste man tänka på vad för ben den passar till..
Kan du som har korta ben sitta bra iden? eller du med långa?
Har du provsuttit/ridit i den och tycker om den så varför inte? Men jag rekomenderar att testa de andra modellerna också.

Jag köpte min ny och stöden upplever jag stova och dom har format sig exakt efter mina egna ben :)

Jag köpte min Andromeda begagnad, den var 4 år gammal. Ser ut som NY !! Var en tjej som tävlade st georg och upp som hade den..Hon älskade denna sadel.. Jag var som du ute efter en sadel med mkt stöd för min skänkel. Jag är ju hoppryttare så vänjer mig vid långa läder :) Tycker inte den är ful och den var väldigt lätt om man jämför med min andra dressyrsadel..Jag känner mig nöjd iallafall :)

Jag har en Andromeda, helt underbar :D Den är ett och ett halvt år gammal nu tror jag och använd dagligen, men ser fortfarande ny ut. Jag tycker lädret har vart över förväntan också på den :) Är en jättebra sadel om du vill ha mycket stöd :d

Jag kan inte svara på rak arm, men jag kan kika på min sadel imorrn :) Tycker inte att den är speciellt kort iaf :)

Tack, gärna! :) Jag är på jakt efter en kort sadel så den kanske är för lång om du inte uppfattat den som särskilt kort tyvärr.

Behöver du en väldigt kort sadel så skulle jag gissa på att den är för lång.. Min tant har inte alls kort rygg, men min 17,5 sadel är precis så att den passar :)

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej, jag har ett svenskt halvblod som jag vill köpa hoppsadel till. Jag har lippo azzario supreme dressyrsadel till henne just nu som...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 888
Senast: domesticus
·
Utrustning Hej! Ska köpa hoppsadel till häst med normallångt sadelläge, ganska låg manke, rund (ej takformad) och rak rygg. Mycket anläggning fram...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka