purity_666

Trådstartare
Ja Kent ska ju lägga ner. Sista skivan, sista turnén. Hur känner ni inför det?

Jag känner mig lite sorgsen. Kent hjälpte mig igenom min tonårsångest. Många gånger har jag lyssnat på deras skivor och sjungit med, med tårarna rinnandes. Passionen minskade lite i takt med att åldern ökade, men kärleken för deras musik fanns alltid där.
Undrar om dagens ungdom hittar till Kent och får hjälp genom den struliga tiden?

Samtidigt känner jag att det är stort. De säger tack och hej på ett värdig och storstilat sätt (hoppas jag, skivan kan ju vara hemsk) Det känns så passande. Videon de lag ut med referenser till alla deras skivor gav mig rysningar.

Så, vad känner ni om Kents avsked? Är det tonårsdrömmarna som går i graven?

Kent har funnits med mig mer eller mindre hela mitt liv och jag vill inte acceptera att de ska lägga ner. Punkt. :mad:

Återkommer när sorgebearbetningen nått nästa stadie.

Jag känner mig bitterljuvt sorgsen, ungefär som musiken. Vad som än har hänt i mitt liv sedan tidiga tonår, så har Kent varit där och tonsatt det. Alla lyckor och sorger, alla kärlekar och förluster. Jag lyssnade igenom alla skivor i kronologisk ordning när nyheten kom, och jag fick ta täta pauser i lyssnandet eftersom jag det var så många minnen - med tillhörande starka känslor - som sköljde över mig med varenda låt.

Min musikvärld kommer att bli så mycket tommare och tråkigare när det inte finns någon ny Kent-skiva att se fram emot. Men avskedet kommer att bli magnifikt.

Jag lyssnade mycket på kent under tonåren och gick på två konsterter. Med åldern har kent försvunnit ur mitt liv så har inte lyssnat på de nyare verken efter Tillbaka till samtiden. Som gammal kentare fördrar jag gamla kent och är inte jätteförtjust i deras nya sound. Verkligen, Hagnesta Hill och Du och jag döden kan välräknas som soundtrack till mina tonår! Du och jag döden kom när jag var mitt i det mest intentiva kentandet.

Funderar på att gå på avskedskonsertenför att höra de gamla låtarna! Men sörjer inte att dom går ur tiden särskilt mycket då jag föredrar gamla kent. :)

Jag har gillat Kent under stora delar av mitt liv. Jag har dock inte varit ett av deras mest inbitna utan gillat många låtar, men inte alla. Jag har tänkt många gånger på att komma iväg på någon konsert, men aldrig kommit dit. Nu är jag vuxen och inte lika liten och sorgsen som tidigare. Jag uppskattar dock fortfarande många av deras låtar. Det finns en chans kvar för mig att se Kent live, borde jag ta chansen?

Jag tänkte gå på två av konserterna, om det finns biljetter att få tag på:)

Jag lyssnar i perioder mycket på Kent, det är ett viktigt band för mig och jag har gått på ett par konserter tidigare.

Jag har en skiva med dem. Är ingen jättefan, det är lite väl dystert. Jag är mycket mer för Winnerbäck.
Men jag älskar verkligen videon om deras avsked.

Jag började lyssna på Kent typ 97 och det har varit mitt soundtrack sen dess. Jag har utvecklat min musiksmak i takt med att de utvecklat sitt sound så jag älskar typ alla skivor :p
Har sett dem live 10-12 ggr och är väldigt nojig att jag inte ska få tag på biljetter imorgon :nailbiting:

Är eller var också mycket mer av ett Winnerbäck fan men skulle kunna tänka mig att gå bara för att se vad alla andra sörjer över. Om det ens är möjligt att få tag i biljetter såklart.

Beskedet är en grym produktion!
Dessutom utan läckor vad det verkar. Brorsan är fan och i branschen och inte ett ljud.

Lyssnade mycket på Kent förr. Isola, Hagnesta Hill, Vapen och ammunition, b-sidorna.... sen..... jag tröttnade inte direkt, men började lyssna på annat och tappade kollen lite. Dock en viktig pusselbit i min musiksmak! Sorgligt att de slutar, men de kan ju inte håll på för evigt heller. Ska försöka få biljetter till konserten.

Jag känner mig faktiskt riktigt sorgsen. Jag är ingen fangirl (numera, i takt med raskt stigande ålder :p) men jag återvänder alltid till deras musik och har hittills älskat varje skiva (på olika sätt, mer eller mindre ... men alltid tagit emot med öppna armar). Det är väl inte direkt ett särskilt oväntat besked, men de kommer onekligen att lämna ett stort tomrum efter sig i min musikvärld. Jag ska verkligen försöka få tag på biljett till någon spelning!

Såg videon på youtube och tänkte aha där har vi Aragon och en bit av Merlin, men vart är indigo.
Hästmänniskan i ett nötskal, eller är det horse show veteranen...

Ironiskt nog så är deras bästa sång enligt mig Dom som försvann

Själv satt jag och köade idag för att få biljetter. Blev så glad när jag äntligen kom fram, men fick sen lite panik när alla biljetter bara försvann när jag försökte boka. Så uppdaterade, klickade in, bokade biljetter och betalade - utan att inse att det visst var i Kiruna och inte Göteborg jag bokat biljetter :o Så nu står jag här med biljetter till Kiruna och funderar på om det kanske är värt att åka upp eller om jag får skriva det på förlustkontot under kategorin "när hjärnan inte fungerar" :D :up:

Jag fick biljetter..,
Lyssnade mkt på Isola och Hagnesta Hill när jag var runt 20.
Men sen tappade vi bort varandra.
Men det ska bli kul att gå..,
Som ett avslut på något sätt.
Även fast jag inte lyssnat på Kent på länge så ville jag absolut gå.,

Jag är inget fan av Kent och liknande musik så för min del hade de kunnat lägga ner innan de började :o
Dock tycker jag att det är trevligt för deras fans att få möjligheten till att se en avskedsturné.

Haha..,
Jag visste att det skulle komma ut extradatum.
Det fanns ju lediga dagar emellan konsertdagarna så antog att de skulle sätta in fler datum där

Har länge haft ett ganska abivalent förhållande till Kent. Å ena sidan älskar jag dem även om jag inte lyssnat på de senaste skivorna. Å andra sidan har jag svårt för den dryga sidan hos dem. De var inte så kul att ha att göra med när de spelade på den lokala festivalen senast.
Har bokat biljetter i Luleå.

Jag fixade biljetter idag, visserligen sörjer jag dem inte men har alltid tyckt om dem.

Jag har inte riktigt förstått varför de väljer att lägga ner bara, jag har sett framför mig alltid att de kommer hålla på fram tills åldern tar ut sin rätt, visserligen med bara en cd vart tionde år på dein höjd men aldrig något officiellt avslut någonsin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka