Kavaj, vilka färger är tillåtna??

Sandrahorse99

Trådstartare
Hej!
Jag som är hoppryttare ska nu starta min första dressyr tävling 30augusti med min hopphäst :o:nailbiting::D Men kom och tänka på om vilka färger får man ha på kavajen?? Samt vilka färger på Schabrak är tillåtna? :)
Tacksam för svar!:banana::bump::bow:

I TR står det inget om varken kavajen eller schabrakets färg så du kan nog ha vilken som. Personligen tycker ju jag att mörkblå /svart/brun kavaj är snyggt och helst ett schabrak som passar hästens färg :)

Jag kör svart kavaj med bling på och ett svart schabrak med massa bling:love: då pållan är väldigt färgglad av sig redan. Tycker det är tråkigt med dressyren eg. alla kör gamla stilen med utrustning från 70-talet. Älskar ryttare som vågar sticka ut med ett knalligt schabrak eller en färgglad kavaj:up:

Den gången jag tävlade slutet på 90 början på 2000 var det ju fortfarande vita ridbyxor och enfärgad kavaj som gällde enligt TR, men på min bruna dam hade jag dock ett svart schabrak med guld kanter och guldtext med mitt namn på ena sidan och klubbens initialer på den andra sidan samt lite snyggt sammansatt träns och tyglar utan bling från olika fabrikat som framhävde hennes huvud.

Jag har marinblå kavaj, hästen har vitt schabrak. Dock är min häst mörkbrun, och det vita schabraket är mest för att jag tycker det är snyggast på en mörk häst. Hade jag haft en skimmel exempelvis (som jag hade förut) hade jag kört marinblått även på hästen. Det måste väl vara tillåtet att ha vilken färg man vill på schabraket i alla fall, även om de flesta kör "stilrent" och i neutrala färger?

Alla färger är tillåtna men TYVÄRR finns det ännu en bunt gamla domare som ser ner på de som vågar annat än svart och marin.

Själv kommer jag beställa brun kavaj med orangefärgade detaljer, cremefärgade ridbyxor och cremefärgat schabrak med bruna och orangea detaljer. För det är våra färger :)

Alla färger är tillåtna men TYVÄRR finns det ännu en bunt gamla domare som ser ner på de som vågar annat än svart och marin.

Själv kommer jag beställa brun kavaj med orangefärgade detaljer, cremefärgade ridbyxor och cremefärgat schabrak med bruna och orangea detaljer. För det är våra färger :)
Det där stämmer verkligen inte. Det är som myten om att vissa raser eller färger på hästarna får lägre poäng. Träna mer så kommer resultaten, oavsett färg!

Det där stämmer verkligen inte. Det är som myten om att vissa raser eller färger på hästarna får lägre poäng. Träna mer så kommer resultaten, oavsett färg!

Då jag sitter som funktionär och skrivare så kan jag säga att det stämmer visst. Fått höra både ena och andra klagomålet.
De har inte dömt NER på det men de har åsikter om det. Vilket är så tråkigt att höra.

Sa aldrig det påverkade poängen men jag sa att de ser NER på dem som inte är "klassiska" färger.

Hur är det om man väljer att ha slips på dressyrtävling, får den ha vilken färg som helst eller måste den vara vit?

Jo, har också läst det. Men senast på EM såg jag att Nederländerna hade orange slips, men kanske FEI har andra regler eller att det inte är lika strikt på mästerskap?

Den gången jag tävlade slutet på 90 början på 2000 var det ju fortfarande vita ridbyxor och enfärgad kavaj som gällde enligt TR, men på min bruna dam hade jag dock ett svart schabrak med guld kanter och guldtext med mitt namn på ena sidan och klubbens initialer på den andra sidan samt lite snyggt sammansatt träns och tyglar utan bling från olika fabrikat som framhävde hennes huvud.
Fast det där är också en gammal skröna. Det har inte i modern tid varit reglerat med färger på byxor/kavaj mer än i fälttävlans dressyrprov där det uttryckligen står ljusa byxor.

Fast det där är också en gammal skröna. Det har inte i modern tid varit reglerat med färger på byxor/kavaj mer än i fälttävlans dressyrprov där det uttryckligen står ljusa byxor.

Och nu är det reglerat så in i helvete i * klass och uppåt vad du får ha på dig och vilken färg.. tillbaka till 1800 talet , japp!! :D

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
912
Senast: corzette
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 483
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38