Kavaj + säkerhetsväst?

M

Miss_Hanna

Jag är en hoppryttare som bara inte kan vara utan min säkerhetsväst, blir så himla mesig utan och vågar inte chansa på samma sätt som om jag har den på mig.
Sedan tycker jag självklart det är snyggast med kavaj, men man ser ju ut som en zombi när man har västen under kavajen..och ha den över vet jag inte riktigt vad jag tycker..

Vad tycker ni andra? Vad har ni? Är det bara en själv som tycker man ser ut som en zombi med västen under kavajen eller man gör verkligen det?

Sv: Kavaj + säkerhetsväst?

Om jag skulle tävla hade jag nog valt att ha västen under kavajen ändå...det är nog mest en själv som tycker det ser konstigt ut.... tycker absolut itne att det stör på något sätt...:)

Om jag nu mot förmodan skulle använda en väst så skulle jag ha den över kavajen. Annars måste man ju köpa en för stor kavaj. Dessutom ser man ut som en michelingubbe med västen under ;)

Jag är som du, västen på, fast utanför kavajen, sen blir det fina kort på en när man tar a västen och kavajen passar.....
Dessutom när man kollar på andra som har det så så syns det inte så mycket från läkataren, fast jag är ju ingen stjärn..

Jag har västen utanför. Tycker inte det ser så märkvärdigt ut.
För mig är det viktigare med säkerheten än utseendet...

Jag tycker det är snyggare och mer praktiskt med västen utanpå kavajen, dessutom visar man för andra ekipage att det faktiskt är okej att rida med väst, fastän man tävlar, vilket kanske får fler att börja. (Själv rider jag utan iofs.)

Jag brukar oxå rida med väst på tävling.. jag måste ha den utanpå för annars går inte kavajen att knäppa:p Men jag har börjat att rida men ryggplatta(bara på tävling) för att det ska se lite prydligare ut.. och för att det blir så himla varmt och svettigt där västen har suttit. Ägaren till Raider (hästen) har ju även motorcycklar som intresse så då har jag lånat hennes ryggplatta, syns inte ett dugg.. fungerar skitbra:D

Har alltid säkerhetsväst när jag hoppar, mina föräldrar tycker iofs. att jag alltid ska ha den när jag rider, men men... Har alltid västen utanpå kavajen, har iofs. en av modell "otymplig", så det ser bäst ut så:) Tycker oftast det är snyggast med västen utanpå, undantag skulle vara om man har en racesafe eller liknande:idea: Då kan det vara snyggt under kavajen. Men kör den utanpå annars vetja:D

Över kavajen är klart snyggast.:) Om man har den under kavajen ser man... uppstoppad ut.:p

ja har min väst under kavajen, men ja har en väst som sitter nästan X-akt som min figur :D så ja ser inte ut som en michilingubbe :D haha gjorde förrut med min gammla väst men inte längre ;)

Det beror helt på vad man har för väst tycker jag.

Min väst är också en sån "figursydd" med ledade plattor och den syns knappt alls under kavajen.

Ser man inte ut som en michelingubbe tycker jag det är snyggast att ha den under. Fast absolut viktigast är ju att det är bekvämt

Annars rycker jag att de e snyggt med bara skjorta och väst:) ... De jag sett som har haft säkerhetsväst under kavajen har inte vart särskilt snyggt.
Izabel: Jag är nyfiken på vad du har för väst..?

Jo, det är klart, om man har en sådan väst så kan man ju ha den under kavajen!;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: __sofia__
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka