Kavaj på clear round?

Jois

Trådstartare
Hur är det egentligen med klädsel på clear round-hoppningar som ligger under lokala hoppningar? Alltså inte pay & jump..
Hur gör ni? Hur gör folk i allmänhet?
Är det kavaj och vita ridbyxor som gäller eller är det tillåtet att komma dit klädd lite hur som?

Sv: Kavaj på clear round?

På lokal tävling gäller TR. Bara att kika där alltså.
(Brukar vara rätt blandat med kavaj, klubbjacka, snygg tröja osv.)

Själv har jag oftast vita ridbyxor och antingen kavaj eller en mörkblå Lyle&Scott-tröja.

Ingen särskilt bra bild men det illustrerar iaf lite:
26728031.jpg

Sv: Kavaj på clear round?

Typ alla har ju iaf vita ridbyxor. Sen är det varierat med vanliga tröjor/jackor och ridkavaj.
När jag började tävla hade jag vita ridbyxor och en vindjacka. Nu tävlar jag LC och har skaffat Kavaj.

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 184
Senast: Freazer
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Görel
·
Utrustning Familjens ponny ska snart springa Pay n Ride och Pay n Jump med såväl matte, 10 år , som husse 14. Man måste ju inte vara finklädd, men...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka