kattvakt åt tunn main coon

wtf

Trådstartare
ja, som rubriken lyder..

hämtade hem honom igår, tror att han är nästan 1 år gammal okastrerad kisse. ska bo hos mig i ca 2 veckor.
han bor i ett hem där det är full rulle med två barn i åldrarna 9-11, den yngsta låter honom inte riktigt vara när han sover och jag tror att han är ganska stressad om än lugn.
väldigt insjunken och äter dåligt.
ägarna tycker väldigt mycket om honom men är okunniga.

hos mig är det väldigt lugnt, har en vovve som kisse har blivit kompis med, hoppas på att han ska börja äta mer normalt under tiden han är här.. det behöver han! :crazy:

vad tror ni? äter han dåligt för att han är stressad eller kan det vara som ägarna tror att han är "pilsk"?

Sv: kattvakt åt tunn main coon

Sent svar här, men en fertil hane är nästan stört omöjligt att få att gå upp i vikt! Jag tror knappast det har med barnen att göra. Jag har en fertil hane och han är och har alltid varit smal, jag bara väntar på att kunna kastrera honom så han ska få gå upp i vikt. En vän till mig kastrerade sin 1½-åriga maine coon-hane i höstas (han lånades ut till avel en kort period), då var han snudd på anorektiskt smal. Eftersom maine coonen är en sån stor ras tror jag att det tär på dem mer att vara fertila, det krävs ju väldigt mycket mat för att de ska hålla sig i hull.

Snällast mot katten vore ju om ägarna kastrerade honom. Om han inte ska gå i avel är det väldigt elakt att ha honom okastrerad!

/Erica

Snällast mot katten vore ju om ägarna kastrerade honom. Om han inte ska gå i avel är det väldigt elakt att ha honom okastrerad!

Instämmer.

TS: Dessutom kan du ju upplysa dem lite snällt att det luktar F*N när en okastrerad hankatt börjar kissa inne, och ibland är det inte helt lätt att få bort det betendet när de väl börjat.

Äter katten "bra" kattmat föresten eller något billigt "icafoder" ?

TS: Dessutom kan du ju upplysa dem lite snällt att det luktar F*N när en okastrerad hankatt börjar kissa inne, och ibland är det inte helt lätt att få bort det betendet när de väl börjat.

Ja, det kan jag skriva under på. :crazy: Jag var kattvakt i höstas åt maine coon-hanen jag beskrev ovan. Det tog bara ett par timmar sen hade han kissat ner halva min lägenhet och det STANK kattpiss i flera veckor sen innan jag lyckats hitta ett medel som kunde ta bort lukten. :crazy:

/Erica

Jag instämmer med övriga. Fertila hanar kan vara väldigt jobbiga att hålla i hull. Det bästa du kan göra är nog att föreslå lite fint för ägarna att det vore skönt för honom att bli kastrerad.

Instämmer.

Äter katten "bra" kattmat föresten eller något billigt "icafoder" ?

vad är "bra" kattfoder då?

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 388
Senast: Kaching
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 550
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 697
Senast: mackan
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 750
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9