Kattutställning

Morsan

Trådstartare
Kan ni vara snälla och ge mig goda råd och ALL kunskap i hur man ställer ut katt!?
Jag är helt novis och har nu fått hem en katt som är "värd" att ställas ut :banana:
Funderar i och för sig också på att ställa ut vår fina stallkisse med:love:

Sv: Kattutställning

Det är väldigt mycket man ska veta, det bästa är om du tar kontakt med din uppfödare eller någon annan i din närhet som kan guida dig innan och på din första utställning. Hur man ska preparera, vilka grupper man ska anmäla till osv skiljer ju sig från olika raser. Du kan läsa det mesta här http://www.sverak.se/SVERAK/Utstallning/index_utstallning.htm

Vissa kattklubbar har även "nybörjar kurser" som är jätte bra att gå. Lycka till! :)

Klassindelningen har jag fått lite kläm på tror jag. Och jag terroriserar den stackars uppfödaren för fullt, tur att jag känner henne och hon mig :angel:
Jag tänkte avlasta henne lite genom att kolla här..:)
Hur är det med burar och sånt?
Måste också hitta en passande klubb.. Nån som har nåt att rekommendera i närheten av Arboga?

Vad menar du med burar och sånt?

Det du måste ha till buren är ju ett burskynke, en toalåda samt mat- & vattenskål. Du kan välja att låna ett burskynke, sy det själv eller köpa färdigt.

Här är en till jätte bra sida som förklarar det mesta: http://www.birma.se/utstallning/how.asp?print=no

Att skriva ner allt här skulle ta en hel dag ;)

Haha.. sant..:D
Jag ska ta och sätta mig och titta på sidan du länkade.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har länge velat bo på Gotland och har nu äntligen fått möjlighet när jag blivit antagen till skola. Skolan ligger i Fårösund. Jag...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Santoxen
·
Hundhälsa Någon som har erfarenhet av hund som har fått butorfanol? Min 13-åriga whippet fick butorfanol för ultraljud av livmodern. Inför och...
Svar
7
· Visningar
679
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama