Har en kattunge på 12 veckor. Han ska bli stallkatt och självklart få komma in i huset när han vill. Har haft honom i huset sen vi fick honom men han har börjat smita ut så fort han har möjlighet. Oftast ligger han i en blomkruka utanför dörren men då och då springer han bort till stallet. Det är en liten grusväg mellan huset och stallet och där kommer det både bilar och människor mm. Är så rädd att han ska bli påkörd eller att nån tar honom 
När är det dags att låta honom bli "riktig" katt? Helst av allt skulle jag vilja att han aldrig lämnade tomten, men det funkar inte....såklart!
En liten fråga till: hur klarar kattungar sig när dom får elstötar om de skulle gå emot elstaketet som är till för hästarna? Han har hållt sig i från det men idag när jag var i hagen kom han springandes mellan eltrådarna.
När är det dags att låta honom bli "riktig" katt? Helst av allt skulle jag vilja att han aldrig lämnade tomten, men det funkar inte....såklart!
En liten fråga till: hur klarar kattungar sig när dom får elstötar om de skulle gå emot elstaketet som är till för hästarna? Han har hållt sig i från det men idag när jag var i hagen kom han springandes mellan eltrådarna.