Kattunge upphittad!

Sv: Kattunge upphittad!

:love:
Jag hittade en lite större kattunge centralt letandes i sopor efter mat, mycket mager & slö. Tog in honom i bilen åkte och köpte mat, fixade vatten direkt innan hemfärd, ingen saknar honom, trots polis/annonser mm. Han har bott här i en månad nu och är oerhört tacksam och glad. Han har gått upp i vikt och är pigg och lekfull.
 
Sv: Kattunge upphittad!

Underbart söt liten misse. Ett namn som ploppade upp direkt när jag såg henne var Arwen, från sagan om ringen...:laugh:

Mvh Domino_s
 
Sv: Kattunge upphittad!

KL

NU vill jag ha en uppdatering - jag hoppas att hälsan tiger still så att det inte har hänt något trist med den lilla
 
Sv: Kattunge upphittad!

En :bow: till alla som tar sig an upphittade kissar :) Har tyvärr också haft ett par sånna under åren som folk dumpat här och var. Jag vill också höra mer :) hur går det med den lilla skrutten ?
 
Sv: Kattunge upphittad!

KL
Vill också veta hur det går för den lilla sötnosen:) Såg precis att du bor väldigt nära mig (jag bor i Skene) lite OT kanske men men...
Jag tar gääärna över henne:love:

Jag är så glad att hon blev upphittad och omhändertagen, blir så rörd
 
Sv: Kattunge upphittad!

*kl* och trådlån undrar hur det går för trådskaparens kattunge?

Angående min kattunge/ungkatt så har ingen hört av sig.
han har förmodligen inte haft något hem.
Han har gått upp i vikt och fått fastare avföring och plivit riktigt pigg.
Han är helt underbar, han leker med hunden (spetsblandning), de har blivit bästa polare. De har så kul, leker kuragömma och jaga.
Han leker också med de andra katt-damerna, fast de är lite tröga vill helst hålla honom på lagomt avstånd men det syns att de är intresserade och lever upp.
Lilla Kalle som vi kallar honom är så tacksam! Tänk vad katter kan visa kärlek.
Han ligger gärna en lång stund på kvällen i knät. Han tittar länge djupt in i mina ögon och blinkar så otroligt fintstämd och kärleksfull.
Han tar ofta tassen...klappar mig fint på kinden och "pussar" mig ofta på näsan.
Han får naturligtvis stanna här :love:
 
Sv: Kattunge upphittad!

Åååå, underbart att höra när små ensamma stackare får kärlek och omvårdnad!!:love: Heder åt er som tar hand om dem!

Bilder på det lilla livet kanske??
 
Sv: Kattunge upphittad!

Hej allihopa vad söta ni är som frågar hur det gått. :)

Lilltjejen mår superbra, hon har fått ett nytt hem, vi har redan tre katter och de var måttligt förtjusta i henne.
De döpte henne efter mig, så mumera heter hon Maja och bor i ett liten hus i skogen med matte och husse, två katt kompisar Maniac och kattungen Curry och hunden Selda som älskar katter.
Maniac ser för övrigt ut som Maja, eller är det tvärt om? han är dock mycket mörkare och har blå ögon.
Så någonstans i trackerna här finns det den färgen hos bondkatterna.

Det var skitjobbigt att lämna ifrån sig henne och jag deppade ned mig, kände mig inte så lite knäpp, för hon lever och har det bra, men vi saknade henne så mycket!
Det var till och med jobbigt att skriva här, så ni för förlåta att uppdateringen dröjde.

Hon har vuxit en hel del och är nu nog en 5-6veckor, lärde sig fort att gå på låda och är inte det minsta snuttig.
Vi får hälsa på henne så mycket vi vill, hon bor inte långt ifrån där vi hittade henne och bara någon km hemifrån oss.

Vi la ut mat och var runt och kikade eventuella syskon och mamman i en vecka, men inte ett spår.
Det känns inte bra att inte veta vad som hänt, men Maja har det i alla fall superbra.

Maja med ögon blå




Laserpekaren var spännande


Tröttisen


Nästan vaken


Kram från Maja och Maya
 
Sv: Kattunge upphittad!

All heder åt dig som tog han om lillkissen, men man har inte nåt val, eller hur? :)

Så roligt att höra att han trivs och mår bra, han verkar vara en så fin kissemiss.

Har du inga bilder aatt visa på undeverket?

Kram, Maya
 
Sv: Kattunge upphittad!

Hon är ju rent häpnadsväckande söt!! Och ser så trygg ut i blicken, där har ni och nya matte/husse gjort ett bra jobb!

Det är så engagerande att läsa om dessa små upphittade katter, hoppas på fler bilder både på Maja och Stisses lilla. Och uppdateringar förstås!:laugh:
 
Sv: Kattunge upphittad!

Åh vad härligt att se! Hon är så himla vacker. :love:

Stisse: Eloge till dig! :bow: Jag ser jättegärna bilder på din lille om du har. :)
 
Sv: Kattunge upphittad!

Jag ska sätta ut bilder när han har blivit vår, han går under hittegods hos polisen och han blir vår, Hoppas jag! runt den 13 december :D
om ingen hör av sig innan förståss.
 
Sv: Kattunge upphittad!

Jag hoppas ni kan behålla honom, jag önskar vi kunde ha gjort det med lilla Maja.

Här är två små filmer på henne, den andra är med henne och hennes kompis Curry.

Lilla söta Maja

Maja och Curry leker
Hunden och tillika extramamman Zelda håller koll så Curry inte leker för hård med lilltjejen.

Kram, Maya
 
Sv: Kattunge upphittad!

Jättefina söta ♥ vovven kom en sväng där också.

Vi har varit till veterinär med vår lilla hittekatt idag, det har runnit i ett öga och jag har tyckt mig se en svullnad på ena sidan läppen.
Lyfte på läppen och
bläh ja det var en STOR infektion i en hörntand. 1000 kr fattigare idag ☺ ha ha undersökning, antiviotika och smärtstillande.
Har nyss kostat på en operation av en annan katt (urinstenar) gick på
14 000 kr ca. Ja vad gör man inte för de små liven.
Det blir antibiotika i en vecka och har beställt tid för röntgen och operation om precis en vecka.
I mycket ovanliga fall är det en cancersvulst men troligast en mjölktand som inte ville släppa taget och den nya som tränger på underifrån.
Får se vad röntgen avslöjar.
märks att han har lite ont i övrigt är han pigg, har gått upp i vikt...
 
Sv: Kattunge upphittad!

Den lilla katten stjäl ju allas hjärtan, har man följt tråden här så är man kär!:love:

Du måste bara uppdatera här ofta så vi får se hur hon utvecklas! :banana:
 

Liknande trådar

Katthälsa Ni kommer i kontakt med en kille som hittat några kattungar och en mamma övergivna utomhus, alla i dåligt skick. Han kan ingenting om...
Svar
17
· Visningar
7 333
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Pazuzu
·
Katthälsa Sittandes på vägkanten hittade vi idag en liten kattunge. Jag uppskattar att den är mellan 5-7 veckor. Rätt så fin i hull, väldig kelig...
Svar
2
· Visningar
1 174
Senast: Vira
·
A
Katthälsa Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av kattungar och därmed lite råd / tips / stöd. Jag och min kille plockade...
Svar
3
· Visningar
1 327
Senast: Vagis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp