Kattunge "tuttar" på äldre hankatt.

S

Sannah Finn

Tog hem en ny katt som sällskap till min 7åriga kastrerade hankatt.
Dem är fantastiska tillsammans och han har levt upp och blivit "ung" igen.
Det jag undrar över är att lilltjejen suger på hans bröst, och han gör ingenting. Jag har aldrig varit med om att andra katter än mamman accepterar detta.
och varför gör hon detta? Hon är ändå 18 veckor.
 
Sv: Kattunge "tuttar" på äldre hankatt.

har tyvärr ingen aning men jag har med en (okastrerad) hankatt född förra året som tuttar på sin kastrerade storebror född 2008..

Hoppas nån har nåt bra svar på varför?!
 
Sv: Kattunge "tuttar" på äldre hankatt.

Så bra att de trivs så fint tillsammans! Att kattungen "tuttar" är väl ett sätt att få känna närhet och trygghet. Det är inte så ovanligt. De kan nog ha sådana mysstunder tills ungen börjar bli vuxen eller tills hankatten tröttnar och säger ifrån eller reser sig och går. Det är i alla fall inget man behöver bekymra sig om eller ingripa i som kattägare.
 
Sv: Kattunge "tuttar" på äldre hankatt.

Jag har upplevt exakt samma sak. Och det berodde på att den katten som sög på hankatten - hade lämnat sin egen mammam för tidigt.

Efter ett halvår ungefär så upphörde fenomenet

kurre123/
 
Sv: Kattunge "tuttar" på äldre hankatt.

Jag har märkt att kattungar som kommer från sin mamma för tidigt brukar ha det beteendet. En av mina katter (som blev av med sin mamma för tidigt) har det beteendet och hon är tre år nu. Hon snuttar på örsnibbar, läppar, vecklat tyg och sånt. Det stör inte mig på något sätt och hon verkar tycka det är så mysigt och avslappande så jag gör ingenting.
 
Sv: Kattunge "tuttar" på äldre hankatt.

När vår katt stötte bort hennes kattungar var det en av dem som brukade tutta på hunden istället :angel:

Tror bara det är lite mysigt, trygghet osv! Jag hade inte oroat mig för det :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej! Jag hämtade hem en kattunge för några dagar sedan. Hon är köpt från ett katthem och innan jag tog hem henne så pratade vi om...
2
Svar
39
· Visningar
3 769
Senast: MJLee
·
Katthälsa Såvitt jag förstått så räknas katter som seniorer när de passerat 7 år. (rätta mig gärna om jag har fel!) På vilket sätt ser man på dem...
2
Svar
23
· Visningar
4 411
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Kände att jag behöver få prata av mig lite ang. min annons ang. omplacering av katt. Den var inte lätt att lägga in, det har tagit mer...
2
Svar
29
· Visningar
2 632
Senast: Aviello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp