Kattunge m urinvägsinfektion?

Gravinda

Trådstartare
tror att lillan har fått det, 13 veckor gammal?

Hon går sen hon kom till mig på blötmat, får det 2-3 gånger om dagen. Även torrfoder, men hon äter sig rätt mätt på blötmat.
Får Mjau och sen olika små tillägg av andra blötmater, för vuxna katten vägrar mjau.
Hon har inte varit så mycket på toan, lite mer än vuxna katten, men tänkte att det är för att hon är mycket mer aktiv.
Det har hänt ett par olyckor i soffa och säng.
Men idag så pep och gnällde hon när hon kissade, dock inte igår kväll när jag försäkerhetens skull satte henne på toan.
Allmän tillstånd är bra, pigg som en jordekorre på speed.

Vad tror ni?

Ska självklart ringa vet idag, tycker bara att det går lite emot det jag lärt mig om urinvägsinfektion hos katt?
Är det också inte lite tidigt för att det ska vara kristaller?

Sv: Kattunge m urinvägsinfektion?

Det skulle även kunna vara inflammation i blåsan.
Hoppas det går bra hos veterinären och låt inte vetten skriva ut antibiotika utan först tagit odling.

har nu suttit i telefonkö i 40 min och får ingen tid, har pratat med två kliniker, det är fullt.

Ånej!

Fy vad jobbigt!

Kommer det kiss varje gång hon försöker på lådan?

Om inte så är det riktigt akut.

ja det går "bra" för henne att kissa, hon piper inte varje gång heller.
hon skvätter inte, utan kissar normalt, det kommer direkt utan synes problem.
Verkar vara mer som att det svider på morgonen, innan allt kommit igång?
Nu har hon alltså bara pipit två gånger som jag har hört, igår morse och idag morse.
Igår trodde jag att det var för att jag stängde dörren, då blir hon lite ledsen.
Men när det har varit två gånger så vill jag kolla upp.
Använde lite noptism och fjäskade för en vännina som fixade tid, så ska till vet 12.30.

Bara lite lagom tråkigt att jag inte hunnit att försäkra henne, men det är väl då kreditkorten fyller sin funktion...
Man blir ju lite nervös, vuxna katten har aldrig varit sjuk, vill ju inte att det ska vara nå medfött och kroniskt.
Lillpellan liksom, jobbigt nog att vara liten och så ska hon vara sjuk också?

Låter inte som om hon är jättedålig, skönt det, men absolut att man vill veta vad som fattas henne.
Himla bra med kompisar :D

nej hon springer ju runt och jagar mims, så akut döende är hon ju inte, men man hinner ju tänka allt det värsta innan man kommer till vet.

Ja, idag var det verkligen bra med kompisar:laugh:

en cysta i urinvägen pga stress??
ska avakta till på måndag ang urinprov och ultra ljud.
Hon kollad igenom henne, och efter som hon är som hon är, dvs ett litet energi klot, så tyckte vet inte att hon verkade sjuk och ingen reaktion vid palpering heller.
Så fick vi "feliway" som ska hjälpa henne att stressa ner.
Men hon verkar ju inte stressad, hon har ju helt klart tagit över stället.
Men vi testar och ser.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
985
Senast: Novienna
·
Katthälsa Har två katter; en f -05 och en f -12. Honkastrat. Åringen är så smal! Hon har växt väldigt mycket sista tiden, och är väldigt aktiv...
Svar
5
· Visningar
1 890
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka