E

Emmiiz

Ja har precis räddat 2 kattungar från att avlivas. Dom är ca 4 veckor o jättesmå, tänkte höra om ni har någon erfarenhet av såna här småttingar, o lite tips.:confused:
Mamman är försvunnen så det är jag som tar hand om dom på heltid:crazy:

Sv: Kattungar

Har tyvär ingen egen erfarenhet,men jag skulle vilja tipsa om att kontakta ett katthem.
Dom är nog experter på det där.
All lycka med dom små!

Jag vick hem ett par kattungar för nån vecka sen o då var dom ca 5-6veckor. Min veterinär rekommenderade o ge dom bäbisvälling (skonsamt mot magen), vilket jag gjorde o dom växer o frodas fint, den ena blev dock lite lös i magen i början men har stabiliserat sig nu. Gav enbart välling första veckan o sen blandade jag i lite burkmat allt eftersom. Nu får de välling en gång om dagen o burkmat 2ggr/dag, dessutom har de börjat käka lite torrfoder oxå. Nu är de ca 8 veckor gamla (vet inte exakt hur gamla dom är).

Lycka till med de små liven!!!

vi har oxå tagit hand om en kattunge som var ca:4 v.
Ger henne mjölkersättning för katter, R.C kitten blöt &torrmat.
Hon är jättefin i magen, ibörjan fick vi nappa henne men nu dricker hon själv.

jag tog också hem en unge som var 3 veckor.

gav mjölkersättning Royal canin och vande in Royal canins babykitten torrfoder.

första 2 veckorna gav jag endast ersättning eftersom den var så tunn. sen lade jag foderbitarna i ersättningen. När den var van vid torrfodret vid ca 6 veckors ålder fick den fri tillgång och ersättning 2ggr/dag tills den var 7 veckor ungefär.

tänk på att avmaska kattungarna.
och redan nu kan ni ställa fram kattlåda

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
566
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 975
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama