D

dragonlady

Tror jag blir tokig
23.gif

Nu märks det hur svårt det är att komma in i gemenskapen på en liten ort jag vill skaffa en kattunge men eftersom det aldrig annonseras om kullar i tidningen och eftersom jag bara har bott här i 4 år och inte känner folk tillräckligt ännu så får jag inte tag i någon:cry:

Har pratat med en del infödda och dom säger att det bara är att gå en runda på stan så praktiskt taget slänger folk kattungar efter dom, jag har gått många varv runt i stan men inte sett en endaste liten kisse ännu:crazy:

Har ni några tips på hur man ska bära sig åt för att ge mina kattskrällen en ny kompis?

PS: annonsera funkar inte jag fick bara ett svar och dom ville bli av med en vuxen katt.

Sv: Kattungar

Det finns ju massor av annonssidor på nätet, eller ta kontakt med närmsta katthem. Åk ut på landet och fråga runt bland bönderna, så här års finns det kattungar i varannan ladugård.

Hittar jag ingen i närheten så blir det nog så.

Har kollat annonssidorna det finns inget i närheten.

Katthemmet har inga ungar bara vuxna katter och då jag har flera
monster:love: redan så blir det svårt att introducera en äldre katt.

När det gäller bönder med kattungar så är jag tillbaka på det ursprungliga problemet här verkar det som man placerar sina kattungar hoss vänner och släktingar inte hos inflyttade utbölingar.

Eller så är det så att det inte föds några katt ungar i denna trakt:smirk:

Men då har du ju nära till både Örebro, Eskilstuna och Västerås, sök på ortsnamnen på blocket.se så hittar du massa kattunge-annonser.

Här i Eskilstunaf inns det massor av katter och i västmanland också.
Arboga är ju inte långt från Eskilstuna heller :)

Så sök på blocket som sagt =)

Kan du inte sätta en annons i mataffären eller kiosken eller så? Många försöker väl ge sina katter p-piller för att undvika ungar. Det kanske inte finns så många, eller fråga dina bekanta vem som kastat på dom ungar.

I vår mataffär finns alltid annonser om kattungar som folk vill bli av med.

Inflyttat som 7 åring utflyttad som 9 åring och åter inflyttad som 12 åring och åter utflyttad som 13 åring och än en gång inflyttad som som vuxen.

Denna stad har en konstig dragningskraft funderar lite på om det existerar en Arbogatriangel:D

Jösses :eek:
Ja, kanske det. Jag har mina föräldrar och syskon kvar där, det räcker gott och väl för mig :D
Inflyttad som 5-åring, utflyttad som 19-åring. Åter som 20-åring och troligen förevigt utflyttad som 22-åring. Men man vet aldrig. Staden har ändrat sig så mycket sen jag bodde där, så nu är det inte hemma längre. Mamman min äger Café Stadsgården så jag är där när jag är gottesugen :p

Men det är en söt stad, ligger ju väldigt bra till med 3 stora städer max 5 mil bort.

Jag köpte min huskatt i Arboga, men det är 10 år sen så jag har ingen koll. Hittade henne på annons inne på Zoo-butiken. Men nog borde det finnas nått? Annars är ju katthemmen i Köping, Västerås, Eskilstuna och Örebro säkra kort.

Senast ändrad:

Har haft otur med katthemmen i Köping och Västerås och fått katter där i från som smittat ner mina tidigare kissar så är lite tveksam till dom.
Örebro är ett alternativ om jag inte hittar något på närmre håll.

Zoobutiken:eek: (slår mig för pannan) jag har kollat i dom flesta butiker men inte där hur kunde jag glömma den:confused:

Nog är det en fin liten stad som ligger lagom nära storstäder när man vill handla och luften är så härligt fri från storstadens föroreningar och sen har vi ju Medeltidsfestivalen (6-12 aug) vad mer kan man begära:)
ja det förstås det skulle vara trevlig med en ridskola som har hästar och ridlärare:smirk:

Café Stadsgården, det vattnas i munnen vid bara tanken:)

Haha, ja ridskolan skulle väl kunna skötas lite bättre. Syster min sade dock att nya hästar ska köpas in till hösten.

Cafét har dom lyckats med, dom har bra rykte miltals bort vilket ju såklart är jättekul.

Hoppas du hittar nått på Zoo-butiken, www.orebrokatthem.com hade några småttingar i alla fall.

Det hoppas jag verkligen dom hara bara 6 hästar kvar:eek:

Oj vad många sötnosar:love: dom har i Örebro lär nog ringa dom i slutet av veckan om jag inte hittat något här innan.

Bara 6 st?? Jisses. Tänk när jag började där, då var Oktavia, Caramia och alla dom bara ungdomar. Mischa var enorm!! Man kunde knappt sitta på honom när han tog sina stora steg! Tänk va? Mischa, stor? :crazy:

Hoppas du hittar nån liten. Om du ska köpa av privatperson, försök gärna ställa lite krav, så som vaccination och besiktning. Samt betala en summa för kattungen. Tycker det är så ledsamt att se alla småttingar skickas iväg för en 100-lapp och säljaren inte bryr sig om vaccinationer och sånt alls.

:bump::bump:Kattunge bokad :) mamman är ca 4 veckor på väg och svartvit medans pappan är röd, jag undrar vilka färger ungarna kommer att få.
Båda föräldrarna är innekatter.
Dom kommer att levereras vid 12 veckor vaccinerade och avmaskade.

Ingen av dom är kvar, Oktavia var min favorit till dom tog bort henne på grund av hälta.
Ännu är inga nya inköpta och det är bara två veckor kvar till höstterminen:eek:
Jag har inte hört något om någon ny ridlärare ännu heller, dom sa att det skull bli ett informationsmöte så fort allt var klart inför hösten men det verkar dröja.

Grattis!! Med dom färgerna blir alla flickebarn sköldpaddsfärgade i svart och rött, kanske vitt. Eventuellt även blått och creme med eller utan vitt.
Hanarna blir svarta med eller utan vitt, samt eventuellt blått med eller utan vitt.

Är pappan sen mönstrad så är det 50% på alla ungar att dom blir mönstrade också, utöver färgerna ovan.
Hittade en supersöt liten på Blocket annars, men då har du ju löst det :D
Blir låååånga 17 veckor nu då innan den kan flytta hem till dig :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi får hem en ny liten kattunge (hane) nästa vecka. Vi har en vuxen kastrerad hona sedan tidigare och undrar lite hur vi ska gå...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: Ainon
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 398
Senast: kratbran
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama