OutOfService
Trådstartare
Finns det något eget man kan blanda till för att mata kattungar med? Eller måste det vara sånt man köper hos veterinären.. ungarna är 17 dagar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen när de blir lite större och även äter riktig mat kan man gå över till annat. Men om det är så att kattungarna är moderslösa skulle jag nog köra på KRM tills de är åtminstone 7-8 veckor och inte blanda in något annat (mer än blötmat och torrfoder såklart). Jag brukar blanda ut blötfoder med laktosfri välling för småbarn, men det är som sagt när de fortfarande haft en mamma att tutta på.
Oj. Jag tror aldrig att jag har hört om en okastrerad hona som är så gammal.Tack! Laktosfri hade jag koll på att det måste vara
Nu verkar det dock som en annan mamma med bara 2 ungar tar sig an dessa 4 också, vilket såklart är de4 bästa och smidigaste alternativet.
Deras mor skulle egentligen inte haft en kull igen, för hon är 15 år, hon smet. Men det funkade jättebra första 2 veckorna så hon fick ha kvar dom, men i förrgår åt hon dock upp ena ungen och slutade mata dom..så hon fick vandra vidare för hon mådde ju uppenbarligen inte bra.
Oj. Jag tror aldrig att jag har hört om en okastrerad hona som är så gammal.
Hoppas det går bra med den nya amman så att de små kan få en bra uppväxt, och att dessa ungar sedan kastreras och hamnar i fina hem.
Okej. Jag är van vid att man kastrerar katterna så jag har inte stött på någon så gammal honkatt som inte varit kastrerad. Men det finns säkert. Men jag tänker på katten. En hona som får gå fritt ute får ju oftast 1-2 kullar per år, så är den då 15 så tänker jag på alla dräktigheter en sådan katt får gå igenom.Va? Jag vet hur många katter som helst som blivit äldre än så och inte varit kastrerade?
Okej. Jag är van vid att man kastrerar katterna så jag har inte stött på någon så gammal honkatt som inte varit kastrerad. Men det finns säkert. Men jag tänker på katten. En hona som får gå fritt ute får ju oftast 1-2 kullar per år, så är den då 15 så tänker jag på alla dräktigheter en sådan katt får gå igenom.
Det låter kloktOkej jag tycker tyvärr det är vanligare med icke kastrerade än kastrerade. Men ja hade det vart min katt så hade hon vart kastrerad, nu är det ju inte så och jag ville ändå hjälpa ungarna om det hade behövts.