Kattungar - kan de gå upp i vikt för snabbt?

R

Ridi

Fick hem en liten kattunge som nog bara var ca 8 veckor. Jag avmaskade honom och köpte kattunge mat till honom. På mindre än en vecka ökade han med 25% i vikt, ca 200 gram. Går det för snabbt? Han var väldigt liten när han kom och jag antar att avmaskning och bra mat satte fart på växten.

Sv: Kattungar - kan de gå upp i vikt för snabbt?

Har aldrig upplevt att det skulle vara något problem. Har han haft det lite klent näringsmässigt innan har nog kroppen en del att ta igen.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 175
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama