Just tillbaka från vet. Hennes mage är mjuk och hon har inte ont, hon kissar och bajsar, de röntgade henne och såg ingenting. Vet tyckte inte att det var nödvändigt med kontraströntgen utan är säker på att hon har gastrit, dvs en maginflammation. Fick med mig några svindyra hills i/d burkar med mig hem som ska ges lite många gånger om dagen. Hon fick också en spruta mot illamåendet som var ett steg för långt och hon skrek och bets när det stacks men de lyckades spruta i henne. Sedan hoppade hon ner från bordet och in i buren.
Nu får det bli en ny beställning från zooplus, suck, och jag som just beställt svindyr Boziba. Undrar om hon kan gå över till det när magen är i ordning? Hon fick två rågade teskedar hills i/d men surade till när hon inte fick slicka locket. Så nu står burken i kylskåpet och nästa gång ska jag försöka blanda och mosa ut det med lite vatten. Oerhörd lättnad är det enda som fyller mig. Men hon har också blivit bättre sedan hon började få 'riktig' kattmat i mycket små portioner oftare.
Usch vad hemskt när DV skrämde skiten ur mig i fredag/lördag. Nu är hon mycket mer sig själv bara efter igår. Bara att veta att det inte sitter fast något känns som en oerhörd lättnad. Gastriten kan vi nog få bukt med. I värsta fall får hon väl åka in och få en spruta till - den är tydligen till för all lugna magsyran och stabilisera magsäcken. Pepcid kan inte göra det värre så jag ska köpa ett paket.
Låter mkt som min. Vad ska din äta för mat?