K

Kat

Bara katter kan få en att vara så bekväm i att bara betraktas som en möbel.
Eller möjligen möbel och matmaskin. Undrar varför man finner sig i det?

Är det bara undergivna människor som trivs med att ha katt?

Sv: Kattslav

Mina betraktar inte mig som en möbel. Mattant, ja, men inte möbel. Abbie tycker jag är en hemsk människa när jag tar fram dammsugaren dock.

Lillkis ser oss inte som möbler, han kommer springande i full fart när vi kommer hem och ska gosa. Jag skulle inte stå ut med en katt som totalt ignorerade mig och inte ville ha någon kontakt.

Kat skrev:

Är det bara undergivna människor som trivs med att ha katt?

haha nja, tror faktiskt att man beundrar dem och deras sätt, jag gör det iaf... tycker de är roande att kommunicera med, och spännande att betrakta....

Kat skrev:

Det gör man väl inte? Vi har mycket socialt utbyte med vår katt, leker och gosar, så jag skulle verkligen inte säga att hon betraktar oss som möbler. Annars är det nog mer vi som kommenderar henne än hon som kommenderar oss, så undergiven vet jag inte... :angel:

Mabuse skrev:
Det gör man väl inte? Vi har mycket socialt utbyte med vår katt, leker och gosar, så jag skulle verkligen inte säga att hon betraktar oss som möbler. Annars är det nog mer vi som kommenderar henne än hon som kommenderar oss, så undergiven vet jag inte... :angel:

lustigt :D jag tycker katter är väldigt dominanta, de kan mycket väl låtsas vara undergivna, men jag ger mig fan på att det i rent manipulativt syfte....

Jag är säker på det

Tja, inte vår katt. Hon själv tycker exempelvis att hon borde få smaka när vi lagar mat, men det får hon oftast inte, och absolut inte om hon sitter och skriker. Hon själv tycker att hon gott kunde gräva i blomkrukor och hoppa upp på matbordet, men det får hon inte, så det gör hon inte. Säger vi "nej" till henne så slutar hon genast med det "otillåtna" hon gör. Hon tycker inte heller att hon behöver klippa klorna, men så blir det ändå, och då ger hon med sig.

Däremot vet jag ingenting som hon får oss att göra. Jo, ibland kan hon komma och vilja bli klappad, och då gör vi det, men det är ju mycket för att vi vill uppmuntra sociala initiativ, och förståss för att vi tycker om att gulla med henne!

Isåfall är jag nog en kattslav, är ju urmysigt att ha dem i famnen å gossa med å när dom kurrar när dom ligger där :love:

Mina katter är som bebisar och de är 1½ år :p

De går inte ut om inte jag går ut, eller den ena går ut och pinkar men de leker bara om jag går ut och så kanske dom är ute och springer då ropar ja bara så kommer de springandes och går med mig in, vi har en väldigt elak vildkatt här så jag vill inte lämna dom ute utan uppsikt för länge.

De sover tills jag går upp, är det andra personer här så är katterna hos mig.
Om jag och sambon ska gosa i soffan ska de ligga imellan.

Den ena katten ligger på sin filt i fönstret och den andra ska ligga under mitt täcke och sova ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: MJLee
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
731
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama