Kattskrälle,vad gör man nu då?

Zaria

Trådstartare
Min katt har kissat sängen rätt ner i madrassen.
Vad gör man åt det? Kan man göra något åt det för att få bort lukten, det stinker mindre trevligt i hela sovrummet oxh det har gått ner i madrassen :(

Sv: Kattskrälle,vad gör man nu då?

Om det är en bäddmadrass du menar, så kan du kanske hitta en tillräckligt stor tvättmaskin och tvätta hela madrassen? Annars kanske det går att tvätta kissfläcken med en blandning av ättika och vatten.

Skall prova ättika och vatten...tror inte ,madrassen går in i någon tvättmaskin.

Tack för svaret.

Om inte ättikan fungerar, så prova Yocoair luktborttagare som finns att köpa på Clas Ohlson. Det är oparfymerat och finns i form av spray (blir till ett vitt pulver när det torkat), pulver eller kuddar med pulver i. Och dränk madrassen i det...

/Erica

Åh,tack,känns bra att ha en plan B så att säga.

Attans grinig på kattskrället,trodde han slutat med sina "om jag blir sur på dig kissar jag i din säng fasoner"

Men tydligen fick han väl ett återfall eller blev extra kinkig för att han blev flyttad från illerlådan till sin egen låda :)

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 554
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama