Ämelie

Trådstartare
vilken kattsand använder ni? är den bra? vilken är bäst?

Jag använder pussi ultra, tycker den är bra, men har inget att jämföra med än så länge...

Sv: kattsand

Minns inte namnet på den, men jag körde på kristaller. Funkade jättebra och vi slapp dammet som kom från vanlig sand. Lär vara problem att få vissa katter att vänja sig vid kristaller dock.

Använder best friend fresh and easy (tror jag den heter), kristaller... Funkar kanonbra! Ingen lukt och det lilla de får med ut med tassarna ser inte lika trist ut som mörk kattsand! Och sedan så absorberar den kisset kanonbra!!! (Ja, jag vet att jag nästan låter helt lyrisk, men tycker verkligen att den är kanonbra :bump: )

Jag använder Everclean FreshGuard.

Det enda tråkiga är att sanden lätt fastnar i tassarna och gärna ligger runt kattlådorna.

Jag använder Best Friend Clumpy och den är klumpande men lite dammig och lite grus följer med ut så jag sopar toalett flera gånger om dagen

Massa ny, fräsch sand i lådan minst 10 cm och ändå ska honan gräva ända ned i plasten morr

anna_panna skrev:
Massa ny, fräsch sand i lådan minst 10 cm och ändå ska honan gräva ända ned i plasten morr

Visst är det störigt :confused: Min missa måste absolut gå igenom samma procedur varje gång, oavsett renhetsgrad: Hoppar in, gräver febrilt tills hela botten är fri från sand, hoppar sedan ut igen, hoppar in åt andra hållet, gör "sitt", och gräver sedan igen och hoppar ut.

Stolla... :smirk:

Jag tycker att EverClean är kanonbra!

Tar bort lukt, luktar gott, dammar mkt lite och är lätt att städa ur!

Håller med den har vi också, kommer aldrig att byta!!

använder toalätt tycker den är bra. är så lätt när man bara tar bort bajs går att spola ner i toan.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten finns inte längre. Kvar finns tre generösa lådor med kattsand, plus en halv förpackning. Använt Ever Clean. Jag har städat ur...
Svar
6
· Visningar
717
Övr. Katt Vi är ute på landet, utan tillgång till zoo-butik eller leverans från nätet hit. Vi använder vanligtvis Everclean lavendel till vår...
Svar
18
· Visningar
1 193
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 062
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vilket torrfoder anser ni är bäst? Katten är kollad av veterinär nyligen med blodprov osv utan att ha hittat några uppenbara fel...
Svar
2
· Visningar
285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka