MissFideli

Trådstartare
Jag ska byta ut all sand i lådorna, men var göra av den gamla? Jag har gjort iordning 2 påsar med 3 påsar utanpå varandra som förhoppningsvis ska skydda lite och i själva soptunnan går dte nog bra. Men mindre kul om det spricker i sopbilen, den risken är ju ganska stor. Hur brukar ni göra?

Sv: Kattsand?

Jag slänger min "sand" i komposten :) Ett steg närmare den mijlövänliga djurhållningen.

Nä, ärligt talat, jag har faktiskt inte tänkt så långt som till sopbilen... Jag brukade tömma lådan över en vanlig soppåse som ändå var på väg ut, så mycket äckligt som åker med våra sopor så kan ju knappast kattsand var det värsta. (Vi har sopstation med malning och så på plats, sedan tömmer sopbilen alla hopmalna sopor på en gång... :crazy: ) Har du sopnedkast kan ju två påsar vara trevligt med tanke på att andra hyresgäster kanske inte vill att det ska yra kattsand när de öppnar luckan :devil:

Appropå kattsand så fick "min" uppfödare nyss högre soptömningavgift, pga att hon slänger så mycket kattsand. I den norska kommun där hon bor tar de betalt i viktklasser, istället för som här, i volym. Jag rekommenderade ett byte till pellets :idea:

Vi har ingen kompost, men inte nedkast heller utan tunnor som står utanför. Tänkte mest på att sanden ju kan bli som cement när den blir fuktig och blöt.

Man kanske skulle fukta sanden när man lägger den i påsen så den håller ihop lite mer... Eller också skiter man i hur det går för sopbilen och hoppas att dom aldrig lyckas spåra sanden till mig.
Såg du mitt svar på katt om januariutställningen? Hon ska ju röntgas i krokarna där, så därför har jag valt att inte ställa henne eftersom jag inte vet hur allvarligt det är.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten finns inte längre. Kvar finns tre generösa lådor med kattsand, plus en halv förpackning. Använt Ever Clean. Jag har städat ur...
Svar
6
· Visningar
808
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 115
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
671
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka