minimal

Trådstartare
Haha hittade världens underbaraste myt om katter:

Myt: Det är livsfarligt att låta katten vara i sovrummet om natten då den kan få syn på pulsen på halsen och anfalla.
- Det är en katt, inte en vampyr.

Hur kan någon ens tro det? :)

Sv: Kattmyt

va dumt.. har inte hört den förut, men a man blir förvånad..

Det är helt sant! Det hände mig, men som tur var hade jag stekpannan brevid sängen och klippte till katten så den kom på bättre tankar :D

Myt: Det är livsfarligt att låta katten vara i sovrummet om natten då den kan få syn på pulsen på halsen och anfalla.

Ungefär som den att katter hatar barn och kväver dem. ;)

Ti hi, det hände nästan mig för en massa år sedan. Vi hade fött upp en liten kattunge from den var bara ett par dagar gammal och den hade sitt lilla bo i nedersta skrivbordslådan... en natt när kattungen var kanske 1-1,5 månader gammal kom den på att man kunde...

a/ klättra ut

b/undersöka rummet

c/klättra upp i sängem

d/ sova alldeles bredvid "mammas huvud" (dvs jag).

Jag vaknade inte av att den lilla katten smög sig upp....Däremot vaknade jag ett par timmar senare när kissekatt vaknade och tyckte det kunde vara kul att leka lite med morsan....och BET mig i näsan!!!!! Samtidigt som hon borrade in sina små kloiga tassar runt näsan.:rofl:

Jag kan LOVA att det gjorde ont och att jag vaknade på studs! Och det blödde ganska mycket....

( Fast man kan ju inte bli arg på en gullig liten bäbis-katt som bara vill gosa och busa litet...)

/KT

ps/ Nedersta skrivbordslådan var självklart utdragen till hälften så att det hela bildade en ombonad koja, inredd med mjuka handdukar. Det var liksom praktiskt att ha henne där när jag inte kånkade runt henne under tröjan. Den kattungen var tom med på IKEA pga av att hon skulle ha mat så ofta när hon var liten.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 288
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 290
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383
  • Artikel Artikel
Dagbok Busat med katt, lagt tarot och försökt gå ut. Men då kom Minnie från ingenstans och parkerade sig i permobilkorgen. Så det kunde jag...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama