kattmöbel från golv till tak

Bexzor

Trådstartare
Kikar lite på olika annonssidor och ser att sådana kattmöbler jag vill ha kostar runt 1600kr på en sajt. Helt okej pris, men hur vet man att den är bra och stabil? Den kommer förmodligen förankras i väggen både för barn och katts skull men ändå?

Om man gör en själv, vilket material är bäst? Tanken är några utkikshyllor, och några klöspelare eller ja rättare sagt hela möbeln blir en klöspelare. Behöver inte vara tunnlar eller stegar. Katterna ska även vara ute, kattmöbeln är mest till för deras möjlighet att kika omgivningen ifred samt förhoppningsvis rädda våra möbler och tapeter ;)

Vad har ni? Egengjorda eller köpta? Bild? :)

Mitt tips är det dyraste,men hållbart i längden,se till att innanmätet är i trä,annars rasar det ihop.Olika företag saluför det,var nogrann för jag har åkt på riktigt dyra och dåliga alternativ. Som tur är blev ingen skadat,men har läst om de som blev det!

Kikar lite på olika annonssidor och ser att sådana kattmöbler jag vill ha kostar runt 1600kr på en sajt. Helt okej pris, men hur vet man att den är bra och stabil? Den kommer förmodligen förankras i väggen både för barn och katts skull men ändå?

Om man gör en själv, vilket material är bäst? Tanken är några utkikshyllor, och några klöspelare eller ja rättare sagt hela möbeln blir en klöspelare. Behöver inte vara tunnlar eller stegar. Katterna ska även vara ute, kattmöbeln är mest till för deras möjlighet att kika omgivningen ifred samt förhoppningsvis rädda våra möbler och tapeter ;)

Köp ingen man "skruvar" fast i taket, det ger hemska skador. Våran kostade ca 3' ny och den var kass. Vi har två skapligt stora skogskatter och en mindre, och den svajade rejält och böjde sig pga tyngden när dom bara låg i hängmattorna i sov. Trots robust o stabil etc.

Jag har ett takhögt från Petfun (modellen heter Juliette). Det är fantastiskt! Har haft det i två år nu, och det ser ut precis som nytt (förutom att jag vitbetsat träytorna). Pelarna är gjorda av trä rakt igenom, alla tygdelar kan tas loss och tvättas i maskin. Det sitter oerhört stadigt, rör sig inte en millimeter ens när min 6kg-klump till katt far upp där. Det kostade ca 2000 kr, och är värt varje krona!

Bild från deras hemsida:
petfun_juliette.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka