P
Pantalon
Jag har sökt bland lite kattfodertrådarna här och funderar lite på om alla kattägare ger kattfoder till sina små.
Jag menar alltså foder som köps som kattmat
Finns det ingen som ger människomat till katter längre..?
När jag var mindre så fick gårdskatterna rester från dagen.
Tisdagar var fiskbilen här så då blev det fiskrens och stekt fisk-rester osv, ni förstår vad jag menar.
Däremellan fick de mjölkersättningsmjölk, ägg och bröd som komplement.
Jag vet väldigt lite om katters behov och natur men vad jag har förstått är att de är ganska inriktade på en kost med mest kött.
Numera är det ju lite annorlunda än när jag var liten.
Här hemma ger vi nu torrfoder, kanske till viss del för att det inte blir rester så att det räcker till alla djur men det händer såklart att de får annat.
Tex an vi köpa billigare ägg och då får de av det för jag har fått för mig att det kan vara bra för dem. Och så blir det ju lite rester då. Dessutom så lägger jag gärna till lite våtfoder när det var längesen det blev rester över.
Men hur är det idag. Ger man katterna annat än torr-/våtfoder?
Är det bra för katterna?
Vad kan ni ge förutom kattfoder?
Jag menar alltså foder som köps som kattmat
Finns det ingen som ger människomat till katter längre..?
När jag var mindre så fick gårdskatterna rester från dagen.
Tisdagar var fiskbilen här så då blev det fiskrens och stekt fisk-rester osv, ni förstår vad jag menar.
Däremellan fick de mjölkersättningsmjölk, ägg och bröd som komplement.
Jag vet väldigt lite om katters behov och natur men vad jag har förstått är att de är ganska inriktade på en kost med mest kött.
Numera är det ju lite annorlunda än när jag var liten.
Här hemma ger vi nu torrfoder, kanske till viss del för att det inte blir rester så att det räcker till alla djur men det händer såklart att de får annat.
Tex an vi köpa billigare ägg och då får de av det för jag har fått för mig att det kan vara bra för dem. Och så blir det ju lite rester då. Dessutom så lägger jag gärna till lite våtfoder när det var längesen det blev rester över.
Men hur är det idag. Ger man katterna annat än torr-/våtfoder?
Är det bra för katterna?
Vad kan ni ge förutom kattfoder?