Kattlucka i vägg?

Ulrika C

Trådstartare
Jag ska montera en kattlucka i väggen till vår inglasade altan. Men de flesta luckorna verkar vara anpassade till dörrar som är max 5 cm tjocka. Vår vägg är ca 10 cm tjock och jag har inte möjlighet att göra ett jättestort hål. Någon som vet någon lucka som kan fungera? Tänker då på en lucka som bara sitter fast på en sida och alltså inte kläms på från båda sidor. Har inte plats att sätta en smalare ram inne i hålet att klämma fast den i...

:confused::confused::confused:

Sv: Kattlucka i vägg?

Vår kattlucka har vi i altandörren och den är tjock, luckan hade med en "insats" för tjockare dörrar/väggar. Det var inga problem alls.
Det är en sån som kläms på från båda sidorna.

Sv: Kattlucka i vägg?

Vår vägg var också för tjock så vi gjorde en specialara, halvorna sitter inte ihop, men är ändå ihopskruvade med långa skruvar. Det kan ju behövas någon tunnel beroende på vad som finns i väggen, vår går genom en leca-vägg så där behövdes inget extra, men är det isolering så måste det ju skyddas på något sätt. Vet inte riktigt hur man kan göra då.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama