lisa412

Trådstartare
Funderar lite på en sån här matta man kan lägga utanför kattlådan som på nått sätt ska hindra att sanden sprids över hela lägenheten. Nån som har en sån? Funkar det??

Lill katten har en förmåga att "skotta" ut all sand utanför lådan som sen sprids.. Jag ska köpa en ny låda med lucka. Förhoppningsvis blir det väl lite bättre då.

Sv: Kattlåda

Jag har mina två vända in mot väggen och på ena sidan är det en bokhylla och på andra en vägg, så katterna måsta hoppa upp på lådorna och ner på andra sidan. Funkar skitbra :)

Mattor har aldrig funkat för mig. Det som funkat bäst har varit att lägga gles trall där lådan står (har haft lådorna i en skrubb och på balkongen), då har sanden trillat ner mellan brädbitarna och sanden har inte följt med ut i resten av lägenheten.
Nu håller jag dock på att jobba bort bentonitleran och hoppas på att mina katter ska acceptera pellets så jag slipper sandstrand:)

Jag har mina två vända in mot väggen och på ena sidan är det en bokhylla och på andra en vägg, så katterna måsta hoppa upp på lådorna och ner på andra sidan. Funkar skitbra :)

Precis så har jag med. Iofs för den kattbajsätande hundens skull, men funkar skitbra mot sand med.

Haft matta innan, och visst det blev bättre, men kom en hel del sand ut i huset ändå tyvärr.

Jag har bilmattor under lådorna (som jag har smågrusig klumpsand i). Nu har jag det främst för att skydda vägg och golv då min ena katt ibland har en förmåga att kissa utanför (han är kastrerad, men han fyller ofta blåsan mycket innan han går på toa, trots rengjord låda, och då blir det att rumpan åker uppåt när han tar i och han står som när de markerar), men visst fastnar även det mesta av gruset där. Behöver inte alls sopa så mycket runtomkring som om jag inte ha mattorna. De ligger så att de når kanske 3-4 dm utanför lådorna.

Jag har en matta framför en av lådorna (utan lucka) det fungerar väldigt bra för mig. Ska köpa en till lådan med lucka också.

Vi hade matta ett tag, men den funkade inte alls utan var bara ful, så jag tog bort den. Nu är problemet i princip borta, eftgersom vi köpte en sån uppladdningsbar dammsugare, Electrolux Ergorapido, som står i badrummet. Bara att dammsuga så fort man ser grus på golvet! Funkar kanon!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
573
Senast: sthu
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 468
Senast: Kaching
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka