Kattkisslukt som vägrar försvinna!

M

Minime

Mammas 'röda fara' kissade på mina läderstövlar för cirkus ett år sedan, och jag har använt PissOff upprepade ggr, torkat, vädrat, tvättat och sprayat men inget har funkat. Efter ett tag hamnade dom (stövlarna alltså) i en garderob, men nu vill jag börja anväda dom igen, men dom luktar FORTFARANDE!! :eek: Så vad kan man göra för att få bort odören!? Givetvis på ett sätt som är skonsamt mot lädret...

Sv: Kattkisslukt som vägrar försvinna!

Kemtvätt? Jag vet faktiskt inte vad man kan använda för medel på läder.

Hur ska jag göra med den då? Svampa/spraya på och sedan skölja/torka bort, eller bara svampa/spraya på och låta vara eller..?

Släng dom :cry: de går aldrig bort tyvärr

Jag fick bort kisslukt från en läderväska. Tror jag provade med ättika och starkt allrengöringsmedel. Väskan var svart, och jag hade tur att färgen inte påverkades.

Jag provade, för antingen fungerar det, eller så får jag slänga den. Inget att fundera på någon längre stund.

Jag har en skinnjacka som jag fick kattpiss på och den sprayade jag med ättiksvatten flera gånger, lätt torka, sprayade igen och sedan så tog jag skinnimpregnering på den.

Numera luktar den enbart skinn och inget piss. :D

Snor en bit av tråden...

Jag har även jag problem med kattpisslukt...

Katten har pissat i läderfåtöljerna å lukten vägrar försvinna.. Har använt starkt rengöringsmedel å även Pissoff men har inte provat ättika så det blir väl nästa steg... Vad kan man mer prova?

Hon har även pissat ner kläder men de flesta blev bra efter en vanlig tvätt men några plagg luktar än går det att få bort med ättika de med?

HÄR finns massor av tips om vad man kan använda ättika till.

Bara att söka bland: Badrum|Blandat|Hushåll Diverse|Kläder/Tvätt|Kök|Mat|Trädgård

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka