vallhund
Trådstartare
http://www.bukefalos.com/threads/vem-ar-juridiskt-ansvarig-for-katten.1398730/
Varför inte avliva istället?
Varför inte avliva istället?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är en katt hanterbar har den ett hem, även om det inte gått att få tag i ägaren. Även om de kan gå långt så är de oftast kvar i hemområdet. Här skulle jag bli ordentligt förbannad om någon avlivade min katt för att jag inte läste tidningen eller tittade på dessa lappar i butiken eller hur det nu annonseras ut. Att fråga på katthemmet efter katten är en otrevlig upplevelse då man bara får skäll för att katten inte är chippad. Det var inte något som var så billigt som det är nu, när dessa katter var små, idag skulle jag göra det.
Så att inte bara avliva utanvidare kan vara ett övervägt beslut.
Nu förespråkar jag inte att avliva katten men hur hade du tänkt att då tillbaka en katt då om du inte frågar på katthemmet på grund av otrevliga upplevelser, inte läser tidningen, inte tittar på lappar eller på något annat sätt försöker ta del av den annonsering som sker när katten dessutom inte är chippmärkt? Är man så ointresserad av att hitta en katt som försvunnit avsagt sig rätten att bli förbannad.Är en katt hanterbar har den ett hem, även om det inte gått att få tag i ägaren. Även om de kan gå långt så är de oftast kvar i hemområdet. Här skulle jag bli ordentligt förbannad om någon avlivade min katt för att jag inte läste tidningen eller tittade på dessa lappar i butiken eller hur det nu annonseras ut. Att fråga på katthemmet efter katten är en otrevlig upplevelse då man bara får skäll för att katten inte är chippad. Det var inte något som var så billigt som det är nu, när dessa katter var små, idag skulle jag göra det.
Är en katt hanterbar har den ett hem, även om det inte gått att få tag i ägaren. Även om de kan gå långt så är de oftast kvar i hemområdet. Här skulle jag bli ordentligt förbannad om någon avlivade min katt för att jag inte läste tidningen eller tittade på dessa lappar i butiken eller hur det nu annonseras ut. Att fråga på katthemmet efter katten är en otrevlig upplevelse då man bara får skäll för att katten inte är chippad. Det var inte något som var så billigt som det är nu, när dessa katter var små, idag skulle jag göra det.
Jag skrev i originaltråden att det kan vara så att katthemmet pratat med en av hästägarna som har häst inackorderad i stallet innan de släppte ut katten igen. Jag är dock ytterst tveksam till att den hästägaren frågade stallägaren om det var okej innan. Om så är fallet så ligger väl kanske felet hos hästägaren som okejade utsläppet. Den hästägaren tar många tokiga beslut på eget bevåg utan att tänka på konsekvenserna av det hela