Kattgård?

A

amanin

"Finns" det kattgård? Liksom det finns hundgård? En bekant har fått nya grannar som AVSKYR deras katter. Och katterna har bott där i 13 år, och lär knappast sluta beträda deras tomt. De har katterna under uppsikt så gott det går, men vill kunna sitta i lugn och ro och äta m.m. utan att behöva ropa på katterna så fort de närmar sig grannens tomt... Så vi lurade lite på kattgård med klätterträd och litet hus... Ideérna blev rätt avancerade efter några öl, rena rama katt-spat:D Borde ju vara roligare att ligga ute och spana från en utkiksplats i en "kattgård" än att vara instängd inomhus? Vad tycker ni?

Sv: Kattgård?

Gör en hundgård och lägg tak över en del och nät över resten. Kan säkert bli jättefint. Också en kattlucka så de kan gå ut och in som de vill.

Menar du kattlucka mellan hus och "kattgården"?

Ja, det är väl ingen ide att ha en kattgård om dom kan gå ut och in som dom vill?

Min far byggde en kattgård som mina innekatter får vara i när dom är där och hälsar på. Den är mycket uppskattad. Byggd som en hundgård med nättak och så massor av hyllor och grejjer innuti som katterna hoppar och klättrar på.

Det fungerar jättebra, mina föräldrar har byggt en "rastgård" åt sina innekatter. Den är inte jättestor (tre kvm golvyta kanske, dryga två m hög) men inredd med massor av hyllor och stegar som katterna kan busa runt på. De älskar att sitta där ute och spana och det har faktiskt till och med hänt att de har fångat möss därute (måste vara osedvanligt korkade möss som går in i en bur full med katter :p ). Det är kattlucka mellan huset och rastgården så att de kan gå ut när de vill.

Hittade tyvärr bara en riktigt kass bild på den från när den var relativt nybyggd, alla hyllor hade inte kommit upp än, men man ser ju på ett ungefär hur det ser ut iallafall. Och tittar man riktigt noga kan man nog urskilja en lurvig svans på hyllan längst till höger. :)

kattbur.jpg

Hihi, då finns det ju kattgårdar:D Ska bli kul att se vad de bygger, jag hade en väldigt avancerad idé med klätterträdet, ska se om de nappat på den;)

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 935
E
Övr. Katt Hej! Jag behöver verkligen råd av någon som har vana med katter och att flytt av katt. ALLA råd är guld värda! Jag skall försöka att...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: gentleknight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama