Kattförstoring

palle

Trådstartare
Inspirerad av annan tråd, funderar jag på om denna bild skulle vara lämplig att förstora ?

1736145.jpg

Sv: Kattförstoring

Sssss inte är han sur på den bilden... så här kan han se ut om man stör honom när han sover... :angel: ;) :D

1496429.jpg

Åååh :love: Jag älskar din katt! :D Visst är det väl Junior han heter? Han är jättevacker på båda korten, men ser kanske lite mindre djävulsk ut på det första! :D

haha vilken söttnos. Påminer lite om vårans ansiksuttryck fast han ser ennu mer uppnosig å förnäm ut. Vad e det för ras?

tycker bilden var jätte gullig, skulle jag få välja själv på våran skulle jag sno bilden beastiebabe har tagit på våran när han låg på golvet i halen bara det att kroppen inte syns alls så om man tittar på bilden å inte känner till att det faktiskt e en hel katt så tror man att det e en sådan där trofe tavla fast med katt på istället för vilt djur :D

Rasen heter Scottish Fold.

Den finns i 4 olika varianter.

Långhåriga, som jag har, och korthåriga

Med vikta, foldade, öron och raka, straight, öron

Så här ser han son Digger ut

3959231.jpg

Och min avelshona Ebba

332576.jpg

Hennes läckra svarta son med dom gnistrande ögonen ser så här ut

377800.jpg

Och hans brorsa ser ut så här

377801.jpg

Så som du ser så kan dom se lite olika ut :D

Tycker den var jättefin den första :love:
När Yoga blir en ängel, lovar du att tillverka en foldad scottehona åt mig då? Jag kan börja avbetalningen redan nu :p

Så här ser han son Digger ut

3959231.jpg

Åh :love: Helt underbar. Jag älskar långhåriga katter, antagligen för att vi bara haft korthåriga men sedan skaffade oss en långhårig raskatt med världens personlighet :love:

Han har ett långt och ståtligt namn, som jag just skrivit på utställningsanmälan till FHKs utställning i Varberg den 4 november, men han är så lik sin pappa att kalla honom för något annat än Junior hade varit fel...

Likadant med Ebba, hon heter egentligen Lucia :angel:

Men hon var så lite när vi hämtade henne så först kallade vi henne för Bebbe, men det var ju en hona så då blev det Bebba, vilket var lite "tungrott" att säga så det blev raskt Ebba- Bebba, för att med ålderns rätt "tappa" sista stavelserna så bara Ebba fanns kvar...

Digger däremot är både döpt till, och kallas för, Digger :love:

Dessutom har han ett ljuvligt temperament :d

Han älskar när man gosar med honom och han kommer flera gånger per dag och ska gosa en stund :love:

Junior tycker gosandet är något nödvändigt ont som man bara måste stå ut med.

Och försöker någon annan än jag gosa med Ebba blir hon så sur, inte för att hon skulle göra någon något, men hon låter och tittar på en som om hon var en sabeltandad tiger som just ska slå klorna i sitt byte, den som håller henne ;)
Konstigt nog så har inga dommare gett henne något dåligt temperamentomdömme, utan har dom skrivit något så är det typ matteskatt, speciellt om dom släppt henne en sekund och hon då hoppat upp i min famn :D

Vi hoppas alla att Digger kommer att bli en god ambassadör för rasen på utställningarna framöver....

Visst :D

Du står kvar på listan över presumtiva köpare av foldad hona :)

Det stora "problemet" är att FÅ dom också :angel:

Vad bra! Förhoppningsvis håller sig Yoga kvar på jorden i iaf 7-8 år till, så du hinner :D
Så länge hon finns är det ju inte aktuellt tyvärr :(

Mmm mysigt. Våran hona (bondkatt) är oxå extremt kinkig med folk, väldigt trevlig annars bara man kan läsa henne annars kan hon nog anses som afrlig men jag har aldrig fått några större sår utav henne små sår som man får av katt helt enkelt dom har ju trots allt klor. Främlingar undviker hon helt då drar hon från gården helst.

Herrn däremot som e renrasig perser tror han äger världen å allt tillhör honom. Goare katt får man leta efter, tycker han e helt underbar. han e som en riktig mansgris fast mycket söttare å äter inte i närheten av lika mycket :D

Kanske det.. kanske inte.. Ibland undrar man om deras gulliga utseende är något de har iklätt sig själva så man står ut med dem. :love: :D

Bilden är fin men på min skärm ser det ut som den möjligen är lite oskarp, vilket förtydligas om den förstoras...

Nu när du säger det.. den är kanske lite för "softad"... :crazy:

Okej, då får jag se om jag kan ta någon annan bild...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka