Kattfontän

alazzi

Trådstartare
Eftersom min katt bara vill dricka rinnande vatten ur kranen så funderar jag på att köpa en fontän. Men vad ska man tänka på innan köpet? Vilket märke rekommenderas?

Hur mycket ström drar fontänen? Bullar det mycket? Blir man kissnödig av att höra vatten rinna hela tiden?

Och använder katten fontänen? Vore ju surt om man köper en fontän som sen dissas av katten.

Sv: Kattfontän

Jag har en cat-it. Den är snygg, tyst och katterna gillar den. Det är ju dock ingen garanti för att alla tycker lika...

Mina dricker mer nu än ur skål, trots att vi gjorde allt "rätt" med flera skålar, ingen plast mm.

Sv: Kattfontän

Tänk på att ställa den så den inte blir nedsmutsad av tassar av busmissar som vill labba. :D
Zizzy här hemma skulle garanterat använda en sådan som tasstvätt efter lådbesöken..
Hon är jätte duktig för efter toa besök så går hon till vattenskålen och labbar runt lite.. Jätte trevligt med sanden i vattnet...
Man kan ibland se små ljusgråa tassmärken på golvet efter henne. :DJag får byta hennes vatten i skålen ofta.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 251
Senast: Bison
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
851
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 294
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama