Sv: Kattfoder

Min katt får RC Kitten, har en skål med torrt och en med blötlagt torrfoder, däremellan får hon smaka på allt, rått kött, räkor, tonfisk, ja allt som hon vill smaka på, om hon sedan äter det är en annan sak.
Att hon får uppblött beror på att hon inte får i sig så mycket vatten om hon äter enbart torrt som kroppen behöver och det kan skada njurarna.

men då är det ju märkligt att han älskar grönnskar då :smirk:
o som sagt så är han väldigt fin o välmående.....

Bison skrev:
men då är det ju märkligt att han älskar grönnskar då :smirk:

Det är inte så konstigt. Att en katt gillar något innebär inte att det är bra för den. Mina älskar chips, det är definitivt inte bra kattmat.

Mina äter bara torrfoder, de vägrar äta blötfoder.
De får Maju tror jag det heter, finns i 5kg säcker på granngården.

De har jätte fina tänder, fin hull, pälsen är jätte len och glansig :)

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 238
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
762
Senast: Krålus
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 715
Senast: Jamienoble
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 293
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve