Katter som "bråkar"?

Kissing Spine

Trådstartare
Hjälp! Den stora katten är elak mot kattungen. Han har hoppat på henne ett par gånger och det är ganska spänt mellan dem. Tyvärr så är båda rädda för varandra (och han tycker att hon är det äckligaste som finns :smirk: ) och de har inte hälsat på varandra på riktigt än.

Ska dem fortsätta få gå och "smyga" på varandra och förhoppningsvis våga hälsa ordentligt, eller hur ska man göra? :confused:

Sv: Katter som "bråkar"?

Jag tycker du ska låta dom vara, dom vänjer sig efter några dager, veckor, beroende på hur dom ter sig.. Mina katter gjorde oxå så.. men nu e det bästa vänner o river halva huset med sina lekar..

Har ett liknande problem med min katt och kattunge. De rök ihop ganska ordentligt igår men är till hälften vänner lekr och springer som dårar.

Låt dem ta den tid de behöver och ha dem inte tillsmmans när du inte kan ha dem under uppsikt.

Våra katter var också väldigt skeptiska till kattungen i början, men de vande sig ganska snabbt. Kivas gör dom, men mest för att kattungen inte vill låta de äldre vara ifred utan helt respektlös bara busar med dom. Men det går bättre och bättre.

pemi

Okej, det låter ju bra! Har haft henne i tre veckor nu, men den första veckan var hon bara i mitt rum och hon har inte vågat sig ner förrän nu. Men om de får tid på sig så löser det sig förhoppningsvis. :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: Blyger
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
798
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur