Hej på er! Nu behöver jag massor med idéer och förslag från er kattmänniskor . Om en månad ungefär så kommer vår familj att utökas med en liten bebis. Jag har sen tidigare två innekatter (en hona och en hane, 8 & 9 år). Jag tror inte att det kommer att bli några problem med katterna och bebisen, förutom på en punkt... På natten! Vi bor i ett soutteränghus, och har vårat sovrum (och kommande bebisrummet också) på nedre plan. Hur ska vi hålla katterna utanför sovrummet på nätterna? Jag kommer inte att få en blund om katterna har fri tillgång till sovrummet nattetid. Det enklaste vore ju att helt enkelt stänga sovrumsdörren, men det är inte alls bra. Eftersom vi bor i ett soutteränghus så måste vi ha ventilation och rotation på luften i alla rum. Därför är det en himla dålig idé att stänga dörren.... Nån som har nån annan idé om hur man kan göra så att sovrummet är kattfritt, samtidigt som dörren inte är stängd?
Jag är tacksam för alla idéer och tips som ni kommer med!! Det börjar ju bli bråttom, för jag tänkte att vi ska vänja katterna med denna nya rutin ett tag innan bebis anländer...
Så, ös på bara
// Destiny_D
Jag är tacksam för alla idéer och tips som ni kommer med!! Det börjar ju bli bråttom, för jag tänkte att vi ska vänja katterna med denna nya rutin ett tag innan bebis anländer...
Så, ös på bara
// Destiny_D