Katter & marsvin tillsammans

D

dockan_

Har någon denna situation? Att ni har marsvin/kanin/hamster liknande tillsammans med katt?

Jag har 2 marsvin, och jag funderar på att skaffa katt. Men då ska sovrummet vara stängt isåfall, så inte katten går in dit marsvinen står.
Skulle ni också gjort som jag, stänga dörren? eller låta katten vara där?

Sv: Katter & marsvin tillsammans

Börja med att vänja kattungen vid marsvinen när du är med och precis som du skriver,stäng dörren när du inte kan vara med och passa. En kattunge lär sig nog att marsvin är familjemedlemmar men tills dess ska du ha i åtanke att katter är experter på att pilla upp burluckor!

Min mamma hade marsvin tillsammans med katter. Marsvinet fick aldrig vistas lös utan uppsyn om katterna var där men när marsvinet satt i buren brydde sig inte någon av de två katterna om honom.
När det var gosstund med marsvinet så la sig ena katten nära och spann och tvättade honom, fast ibland kunde han helt plötsligt fara ut med en tass och lägga den runt nacken på honom och se lite vild ut.
Fast det bekom inte marsvinet. :D

Bild (marsvinet - Valle, hade starr mot slutet så därför ser hans ögon lite grumliga ut):
chleovalle1.jpg

Vi hade kanin och katter innan kaninen tyvärr gick bort. KAninen trivdes bra med katterna
11240269.jpg

När vi åkte bil så tyckte katterna att det var lite otäckt och sökte då "tröst" hos Kaninen.

När mina marsvin levde älskade min katt deras bur.. de låg alltid tsm där och katten åt höet :rofl:

Jag hade 1 marsvin och 2 katter.
Katterna var väldigt nyfikna precis när jag hade köpt marsvinet, iaf den ene katten, men efter ett tag var hon inte så intressant längre. :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 949
Senast: Catsu
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 366
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.