Kattens vikt

trixie07

Trådstartare
Det lättaste sättet att väga en katt att göra det med en katt i famnen och dra av sin egen vikt,busenkelt med nya digitala vågar,skulle aldrig försöka på en köksvåg eller något.........:).

Trött på alla som undrar och jagar sina kattstackare med de mest konstiga metoder,läste en att man kunde stoppa sin katt i en köksbunke,ställa på köksvågen och dra an bunkens vikt?????Varför inte vikten på ägarens hjärnans vikt????

Vad som är lämpligt beror väl på vågens felmarginal. Felmarginalen brukar vara större på vanliga vågar än på köksvågar (normal felmarginal är 5 g). Eftersom katter är små djur vill man ha en liten felmarginal.

Mina katter vägs på köksvågen. De får stå stadigt på en bricka. Inget konstigt med det.

Det lättaste sättet att väga en katt att göra det med en katt i famnen och dra av sin egen vikt,busenkelt med nya digitala vågar,skulle aldrig försöka på en köksvåg eller något.........:).

Ställer min katt med alla fyra tassarna på vår vanliga människovåg:)
Mvh
Pudlan

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
823
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama