Katten måste dricka!

P

perser arne

Hej alla djurvänner

Jag hoppas att de finns någon här som kan hjälpa mig.
Min perser hane på 8 månader är sjuk och trasig. Han har brutit benet och varit inne på operation för ca 2 veckor sedan.
Han slutade äta och dricka efter att ha varit hemma i 5 dagar. Vi fick uppsöka veterinären igen för han blev uttorkad. Låg inne i tre dagar och började äta och dricka efter att ha fått dropp.

Nu är de något som är fel igen....Han äter både torrfoder och blötmat men vill inte dricka.Jag håller på för fullt med att få i honom vatten med spruta i munnen. Jag är så rädd att de ska bli samma sak igen.

Jag hoppas nu att de finns någon här som har några råd till mig hur jag ska gå till väga för att få honom att börja dricka själv igen...
Jag är öppen för alla knep och knåp som gör min Arne törstig.

Sv: Katten måste dricka!

prova att ha lite vatten i burkmaten så att han får i sig extra vatten när han äter?

ring veterinären och kolla med dem dock, vill han inte dricka kan det ju vara nått som är fel..

Du kan köpa en sån där liten spruta och ge honom lite direkt i munnen....finns i dom flest djuraffärer eller hos veterinären....

Sen kan du testa att hälla lite dexpropur (druvsocker) i vattnet, det ger energi och smakar lite sött....Finns i nästan alla vanliga mataffärer....

annars är tipset om burkmat väldigt bra!

Lycka till!

//Domino_s

Såg nu att du redan testat spruta...

Du kan också sätta katten vid vattenkranen och sätta på en tunn stråle....min ena katt dricker endast från den och vägrar dricka ut skål....en del är hemska med att dom ska ha purfräskt vatten....:D

//Domino_s

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka