katten hänger i gardinen

vinkelina

Trådstartare
vad tusan gär man åt att katten klättrar i gardinen? är skillnad på sort, de som är mera linnelika klättrar hon i, inte bara en bit, utan hela vägen upp. gör detta dessutom bara nattetid, eller när man annars inte ser henne

lite surt då jag igår satte upp splitternya gardiner till sambons examenskaffe som vi skall ha idag söndag. tittade just till dem, hela gardinstången var send och fullt med små hål efter klorna, 2,5 m upp

Sv: katten hänger i gardinen

mmm mina vilddjur klättrar också i gardinerna....

och hänger i dem med. ett under att de fortfarande sitter uppe :eek:

tossan klättrade på min högtalare med (pelar högtalare) och hängde och gnagde på överdelen.. :angel:

men, hmmm det kanske hjälper om du skaffar klätterträd eller liknande? katten har ju uppenbarligen ett behov av att klättra..

Mitt ena skrälle försökte sig också på gardinklättring några gånger när han var liten. En gång kom jag på honom... Och andra gången föll gardinstången ner över honom. Han klättrar inte i några gardiner längre! :devil:

det är lite det jag hoppas på/fruktar. Mamma katt skulle dö om hennes gardiner ramlade ner (hennes safe-zone). Men de små monstrena skulle nog överleva om så skedde.

När min Hugo var liten gjorde han en massa ofog, bland annat klättrade han i gardiner. Jag hade en vanlig blomspruta och sprutade konsekvent på honom när han gjorde saker jag inte gillade :devil: ´Det mesta slutade han ganska snabbt med (äta blommor, klösa på soffan, vara på bordet osv) Gardinerna var dock lite extra roliga, så när han trots "sprut" fortsatte "högg" jag tag i nackskinnet på honom och sprutade honom 3-4 gånger i ansiktet. Efter det har vi aldrig sett honom klättra i gardiner.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Övr. Katt har jag och sambon (och hunden) haft nu.. Och det börjar minst sagt bli lite jobbigt. *långt* Hoppas någon orkar läsa! Lite...
2
Svar
25
· Visningar
4 594
Senast: mackan
·
Övr. Katt Har börjat inse att min "mellan katt" verkligen inte befinner sej på rätt plats i livet... Jag har haft honom sedan han var en liten...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: Swat
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama