Katten fick nytt röstläge och klöks

Marvin

Trådstartare
Min 6-åriga honkatt började plötsligt låta annorlunda. Mjauade med mycket lägre frekvens än tidigare. :confused:
Sen började hon klökas med jämna mellanrum, hon får då endast upp slem, inte mat. Ätit och druckit som vanligt.

Jag tänkte hon hade nåt i halsen, kollade munnen utan att se nåt. Till vet som gav lugnade och gick igenom mun och svalg ordentligt. Lite rodnat i svalget, men stämbanden var ua. Inga synliga främmande kroppar i munnen eller så långt ner det gick att se i strupen. En kindtand var helt lös och rutten, den togs bort och katten sattes på metacam i 5 dagar.

Sen fick hon diarré, som jag antog berodde på metacam-behandlingen och satte henne på skonkost med kokt fisk och morotspuré.

Nu har hon fått metacam i totalt 4 dagar. Hon mjauar fortfarande konstigt, men är pigg och glad. Diarrén har gått över. Hon klöks fortfarande och fick precis upp en slemsträng.

Nån som har någon idé om vad det kan vara? Det känns som om hon borde slutat klökas om det var tanden som ställde till det?
 
Sv: Katten fick nytt röstläge och klöks

Min katt (RIP :( ) hade såna där kräkningar en gång och det kom upp slem+ hade konstig röst. Till slut kom det ut ett grässtrå ur ena näsborren.
Så jag skulle kolla nosen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp