Katten Elvis - en snygging!

Anna Lilja

Trådstartare
Hej på er!
Har äntligen fått till ett någorlunda kort på vår katt Elvis. Han är kolsvart förutom några vita morrhår och några vita strån llångt ner på magen, dessutom har han fantastiska gröna ögon! Svårigheten att fota honom är att han dels är rastlös (trots att han är kastrerad) och dels inte har ögonen helt öppna när han väl är still. På bilden har han ögonen lite halvslutna. Hur som hellst, vi har haft honom ett par månader och han är ett år drygt. Vad tror ni att det kan vara för ras förutom bondkatt? Tycker inte att han endast ser ut som en bondkatt.

0704.jpg

Sv: Katten Elvis - en snygging!

Jättefin kisse! Jag tycker att han också är lite lik en huskatt.
Liknar dessutom lite min grannes katt.

När ni skriver huskatt menar ni då det som oxå kallas bondkatt?? Jag jämför honom med andra bondkatter och tycker att han är lite mer finmejslad / smalare i ansiktet men han är iofs ganska smal överhuvudtaget, kräsen oxå :-)

Han e ju jättesnygg! :)

Med huskatt menas alla katter utan stamtavla, mao kan de se ur i stort sett hur som helst ;)

Med huskatt menas alla katter utan stamtavla, mao kan de se ur i stort sett hur som helst

Jaha då fattar jag, det är nog samma som jag menar med Bondkatt dvs ingen stamtavla heller, men då tänker jag mig en lite knubbigare variant av katt :-)

Ja, han är vacker Elvis (och jag tror att han vet om det..... *skratt*)

Vår huskatt är också finlemmad och elegant, och det finns ingen raskatt i henne såvitt jag vet. Huskatter kan se ut på många olika sätt, helt enkelt!

Huskatter kan vara långa, korta, smala, tjocka, stora, små, snälla, dumma, långhåriga, korthåriga osv.
Det finns inget speciellt hur en huskatt ser ut, det är liksom det som är vitsen med huskatter. Dom får se ut precis hur som helst.

Det finns några speciella saker som avgör att dom har raser i sig (vissa färger t.ex), men annars kan dom se ut precis hur som helst.

En mycket vacker katt har du iaf. Hade en svart huskatt förut, en Fia. Men med gula ögon. Otroligt vacker och mycket speciell.

Tack alla för svar. Kul att höra era kommentarer! Vi är jätteglada över vår Elvis!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka