S
Sheltien
Övertalade min sambo att skaffa katt för några månader sedan. Jag är uppvuxen med katter så jag störs inte av hår, välta blomkrukor o annat man får räkna med. Men han är inte fullt lika tollerant. Och nu har vi ju självklart skaffat en väldigt busig . Jag har växt upp med kattuppfödning och är van vid att unga katter är busiga, men denna är verkligen för jävlig. Han gräver ur all jord ur blomkrukorna så det är jord i hela lägenheten, man kan inte ha något framme, tex en tallrik i disken för då är han där direkt. Vi har försökt skälla, spruta vatten, ja det mesta men han skiter bara i en. Jag blir ju som sagt inte irriterad, jag bara tänker att han lugnar sog väl någon gång. Men sambon ja, han kan inte sova för han ligger o blir arg när katten håller på o river i något. Alltid har han gjort något när man inte varit hemma eller sovit. Så nu är vi faktiskt så elaka att han får vara i badrummet när vi inte har koll på honom.
Någon som har något tips på hur man får en lugnare katt? Eller är det bara som jag tror, härda ut tills han växt till sig..
Någon som har något tips på hur man får en lugnare katt? Eller är det bara som jag tror, härda ut tills han växt till sig..