Kattbilder.

Sv: Kattbilder.

Ja! Bilder :banana:

Men hur gör jag för att visa bilder som jag inte har på någon annan hemsida?

Mina pälsklingar, mor och dotter.

Yoga, mor
Bild170.jpg

Abbie, dotter
Bild169.jpg

Vad läckert tecknad Glorie var! :)

DSCN2822.jpg

Tula som stor

DSCN2165.jpg

Tula som liten

Muska012.jpg

Muska, varför ligga normalt när man kan ligga knäppt? Hela den katten är knasig...

Tessi007.jpg

Älskade Tessi, R.I.P (har frågat förut tror jag, men är det vanligt att de är tvåfärgande?)

Senast ändrad:

Sköldpaddsfärgen är väl inte supervanlig, men inte ovanlig heller. Den är lätt att få fram om man vill, parar man en svartpigmenterad hona med en rödpigmenterad hane blir alla flickavkommor sköldpaddsfärgade. Däremot är det en extremt ovanlig färg på hanar, eftersom färgen på katter sitter på X-kromosomen. Eftersom en sköldpaddsfärgad katt har 2 färger (svartpigmenterad resp rödpigmenterad, dom enda färgpigment en katt kan ha) krävs således 2 X-kromosomer, nått bara honor har. En hane har ju XY. Så en hane som är sköldpaddsfärgad har alltid ett kromosomfel, antingen är han XXY och steril (vanligast) eller också är han XXYY (i princip 2 individer) och fertil.

Aha :idea:. Tack så mycket. Så det är lika vanligt med tvåfärgade som trefärgade? Eller säger man inte att katter är sköldpaddsfärgade om de även har vita inslag?

Sköldpaddsfärgen är svart och röd ihop. Det vita har inget med den att göra, utan är ett eget anlag. Precis som katter kan vara vitfläckade med t.ex svart grundfärg så kan sköldpaddsfärgade katter ha ett anlag för vitfläckighet. Så din översta är sköldpaddsfärgad med vitt, medan din understa är sköldpaddsfärgad rätt och slätt. Min Yoga t.ex, är ju svart med ett vitfläcksanlag.

Sen sätter man ju färgen framför sköldpadd. Dina är t.ex svartsköldpadd med resp utan vitt. Hade den varit grå och cremefärgad (blåcreme) så hade den varit blåsköldpadd. Osv.

:D
Nått som är spännande är dock att sköldpaddsfärgade utan vitt är mer melerade, medan sköldpaddsfärgade med vitt ofta har mer fläckvis färger. Det syns ju klart och tydligt på dina 2. loveponies kanske kan svara på varför det är så, jag vet faktiskt inte alls.

Vill gärna visa en av kattungarna jag sålde. Dustie har ägarna döpt honom till.
dustie4.jpg

0d602557.jpg

Måns :love: :

mysmag.jpg

Men han flyttade idag, iaf ska han vara där ett tag, vi har mest hand om honom tillfälligt, men det är så tomt utan honom. :(
Sambon vill inte ha katt på heltid och så ska vi vara borta mycket i sommar.
Förhoppningsvis så ska han iaf få bo kvar hos vår vän som Måns älskar. Så kan vi hälsa på ibland..

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
567
Senast: MJLee
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
38 161
Senast: Hajfisk
·
Katthälsa Min lillkatt är kräsen. Hon äter inte som hon ska. Jag vet inte riktigt hur mycket hon får i sig, men tror det ligger på runt hälften av...
2
Svar
38
· Visningar
2 891
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama