Kattannonser?

Ginne

Trådstartare
Funderar på att skaffa katt, ev. omplaceringskatt. Finns det någon liknande annonsmarknad som för hästar när det gäller katter? Tänker på t.ex. hästnet. Eller hur hittar man katter som behöver nytt hem?
 
Sv: Kattannonser?

kolla med det/dem lokala katthemmen. Aven om dem inte har en katt so ni vill ta, ar det myclet mojligt att folk som vill plcaera om en katt har ringt dem :) alternativ.nu brukar ha annonser ocksa :)
 
Sv: Kattannonser?

Blocket...

Katthemmen har en viss kvalitetssäkring i form av friska och vaccinerade katter, dit skulle jag vända mig i första hand.
 
Sv: Kattannonser?

Funderar på att skaffa katt, ev. omplaceringskatt. Finns det någon liknande annonsmarknad som för hästar när det gäller katter? Tänker på t.ex. hästnet. Eller hur hittar man katter som behöver nytt hem?

Var bor du?

En del katthem har annonser på Blocket och andra "bara" hemsidor med aktuella katter. I Skåne finns hur många som helst.

Det som kan vara jobbigt är att de gör hembesök och detta måste planeras i kalendern men du får en katt som redan är kastrerad/öronmärkt/vaccinerad och typen är väl beskriven, Du betalar mer p.g.a. detta men slipper alltså lägga tid på det själv när du får katten.
 
Sv: Kattannonser?

Min granne har ett litet katthus med fem boxar. Hon tar hand om førvildade katter i mån av plats och kastrerar och id-mærker dom. De flesta har varit tama och då går det bra, men inte riktigt alla. Om du bor inom ræckhåll før Arvika så kan du skicka ett pm till mig så ska du få hennes namn och tele nr.
 
Sv: Kattannonser?

Tyvärr är inte alls alla katter från katthem friska. Vet flera som fått med sig både klamydia och fip. Tyvärr..
 
Sv: Kattannonser?

Som andra har sagt så finns det ju både katthem och blocket. Är medlem i en grupp där man säljer hästutrustning men då och då brukar det poppa upp kattannonser.

Jag tror inte att det skiljer mycket i pris mellan att köpa katt från privatperson eller från katthem om man ser till det stora hela. Från katthem är de vaccinerade, märkta och ev kastrerade, något man bör göra med katterna senare ändå.

Nu vet jag ju inte hur mycket du kan om katter, men läs på lite innan (om du inte kan något alltså) och köp INTE en kattunge under 12 veckor. När jag var liten hade vi katter som hämtades när de var runt 8-10 veckor och de kissade inomhus allihop (inte från början men senare) något som katter som hämtas efter 12 veckor bara har gjort om de tydligt visat missnöje med något (min nuvarande hankatt som t.ex. ville vara utekatt...)
 
Sv: Kattannonser?

Tack för alla svar! Jag är nyfiken av mig så jag läser på en hel del. Har haft hund hela livet och katter då och då, men just nu inget innedjur alls. Kollar Blocket och katthem regelbundet nu.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
159
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
21
· Visningar
825
Senast: Emmi
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
304
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp