katt Vs kanin

vinkelina

Trådstartare
passar tråden bättre här eller inne på gnagarsidan?

I lördags kom min lilla kanin (med betoning på liten, väger pyret 0,5 kg är det ju bra)

Har funkat rätt bra med katterna, de verkar inte bry sig så jättemycket, smyger efter och nosar lite när jag har lös kaninen på golvet, ca 1h/dag.

"problemet" är när katterna lägger sig ner, och kaninen kommer fram och nosar, pigg och kavat liten typ, mina katter är på 4, resp 6+ kg. då tassar de till honom, lite på lek, lite nu RÄCKER det. han bara ruskar på sig, skuttar vidare och kommer sedan fram igen för att på nytt åka på stryk

när skall jag lägga mig i, och när skall jag inte bry mig. Han verkar inte rädd för katterna och de verkar inte vilja göra honom illa, snare som att de säger i från, markerar lite. (sekunden efter kan de gå efter och snusa honom i svansen) de förstår nog inte vad detta är för konstigt

Sitter själv på golvet och övervakar, han vågar ännu bara skutta på mattan som är 1m*2m
 

Liknande trådar

Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 481
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 820
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 469
Senast: Heulwen
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 005
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp