Katt vägrar låda - HJÄLP

MajaKattis

Trådstartare
Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan sand, felliway både i uttag och spray, mer uppmärksamhet och lek. Egentid med gos. Osv osv. Men nu är jag helt övertygad om att det handlar om att hon helt enkelt bara vill göra sina behov ute. Men vi bor tätbebyggt och nu när vi jobbar och det är vinter vill jag inte ha henne ute konstant. Problemet är att om hon är inne (när vi är på jobb eller på natten) och inte kan släppa ut henne kissar hon överallt utom i lådan. På kläder, skor, mattor, sängar osv. Detta har hållt på i månader nu och jag vet inte längre vad jag ska göra. Vi kan inte ha det såhär längre. Jag vill inte behöva göra mig av med henne!!!

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 406
Senast: Kaching
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 248
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 558
Senast: Bapelsin
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Snabbtest för Gardia
  • Hemlösa hundar ökar

Hästrelaterat

Omröstningar