Katt utan livmoder!

Sv: Katt utan livmoder!

Intressant. En intersexuell katt.
(Alternativt en ren missbildning.)

Jo jag tycker åxå att de börjar bli intressant detta. har aldrig hört talas om de innan.
nu är hon iaf vaken å piggare börjar hon bli.

Tycker också att detta är intressant...

Har ju själv bl.a. haft en bonnis som var tvekönad, hon kastrerades som en honkatt och då tog man bort äggstockar och livmoder.
Efteråt blev hon som en omvänd hand och började skvätta och vråla skulle para allt inom synhåll...

När hon några år senare avlivades pga annan sjukdom hittade dom testiklar vid obduktionen...

Har även haft en "könlös" katt, alltså hon hade bara EN könskromosom, ett X efter sin mamma.
Hon kom således aldrig i pubertet... inte så lämpligt då hon även skulle vara avelskatt förutom sällskapskatt/utställningskatt...
Även hon gick bort i förtid, 1.5 år gammal, i akut leukemi :cry:
Troligtvis hade hon även ett defekt immunförsvar....

Det behöver hon råka ut för, hon kan vara helt normal med avseende på immunförsvaret.

Så ta det lugnt och pussa henne från oss ;)

Vet en katt som hade en grav missbildning på livmodern och saknade en njure. Dettä märktes då katten skulle föda sin första kull. Alla ungar var döda och hälften ruttna. Som tur kunde mamman räddas och hon lever och är hur frisk som helst idag!

Vet kollade på njuren så den fanns inga fel på iaf. å nå bäbisar har ja inte tänkt att ta på henne så de blir ju inte heller några problem.
Men hoppas ändå att de inte kommer att bli några problem för henne i framtiden

Jag funderar på hur ja ska få trattarna att sitta kvar på dom små liven. Dom lyckas ta av sej dom hela tiden.

Spänn åt lite till (om den inte redan är ordentligt spänd). Är du i närheten och kan övervaka, och katten inte verkar vilja slicka på såret, kanske den kan vara utan. Min läkte fint ändå. Är det helt omöjligt kan du pröva göra en kroppsstrumpa istället...

kroppsstrumpa? :banana: Å vilka roliga bilder ja fick framför mej nu.
Har dom i ett eget rum nu så dom ska få va ifred från dom andra katterna och hundarna. Så jag har ju inte koll på dom hela tiden direkt.

Hehe, ja, ta en gammal tröjärm eller något annat som är lagom stort för en katt, klipp fyra hål för benen och trä på över magen (om du tar en tröjärm klipper du naturligtvis loss den från tröjan först :D ).

Kan dom inte ha hela tröjan på sej då hihi.
Kan ju pröva med en tröja som min hundar har. han har ju en egen garderob. Annars kanske man kan linda runt dom ett bandage??

En hundtröja når nog inte tillräckligt långt bak över magen? Och så måste det ju sitta ganska tajt för att katten inte ska kunna krångla sig ur. Då är det ju en fördel med något lite elastiskt också. Bandage, elastiskt? Får man det att sitta ordentligt så, men de får ju absolut inte få loss en ände så de kan trassla in sig i hela lindan.

Jag funderar på hur ja ska få trattarna att sitta kvar på dom små liven. Dom lyckas ta av sej dom hela tiden.

Vad har du satt fast trattarna med? Det bästa på katt brukar vara en bit gasbinda, halsband kryper de ur direkt..

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 431
Senast: Mahonia
·
Katthälsa Okej, i fredags spydde min lilla kisse på 6månader, och likaså på lördag. Jag tog bort all mat, och han var ganska hängig. På lördag...
Svar
6
· Visningar
7 871
Senast: hallonsaft
·
Katthälsa Jag har en 9-årig Bengalhona sen drygt 3 år tillbaka. Hon är en omplacering från uppfödare där hon tidigare varit i avel. Det jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 282
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25