Katt under sängen

BuenoBull

Trådstartare
Hur får man katten att sluta ligga under sängen? Det är nämligen så att kontakterna till terrariet sitter där och när katten klämmer sig in så finns det risk att kontakterna till värmelampan och UV-lampan mm åker ur. Nåt förslag? Anledningen till att katten ligger under sängen är att han har blivit mkt skrämd förut. Ingen som håller på och skrämmer han nu men han ligger under soffan och sängen ändå. Hur får man honom att vilja vara framme som de andra?

Personligen har jag inget emot om han är under soffan och de andras sängar men just under vår säng (där han verkar trivas som bäst :devil: ) är det INTE okej.

Sv: Katt under sängen

Kan du inte bara sätta för ngt skydd, typ en planka som barriär eller ngt liknande?
Annars kanske man kan spreya/lägga ngt med obehaglig doft där (typ ättika eller citron eller nåt liknande), men då kanske det inte är lika trevligt att sova där... :angel:

Om det finns något sätt att träna bort det är jag också intresserad. Min mammas ena katt ligger ofta under sängen, eftersom hon är skygg mot främmande, dammsugaren och lite allt möjligt.
Men jag tror inte det går att träna bort tyvärr. =/ Det bästa är nog att sätta upp ett skydd just där!

Ställ en bananlåda under sängen som du klippt en ingång på ena sidan på och bäddat mjukt i då får han en trygg plats att sova på och han kommer inte åt sladdarna.

Mina katter älskar sina lådor dom har under sängen.
mysng.jpg

Bra förslag men vi har egentligen en bäddsoffa som vi sover i. Så det är liksom en låda i mitten under sängen, så det blir som ett hålrum mellan väggen och lådan. Förstår du? Det är inte öppet så man ser under hela sängen. Det är en slags förvaringslåda därunder som sitter fast i själva soffan.

Vad mysigt det ser ut :)

Jag skall nog fixa nåt liknande under sängen till missen nu när vi flyttar. Nu har hon skaffat sig egna krypin lite här och var (vi bor i 3:a) men det blir väl svårare att hitta bra ställen i en 1:a!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 707
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar