Katt som vill in, gör mig ledsen :(

jerseyko

Trådstartare
Grannens katt, en kastrerad grabb som har några år på nacken som jag förstått.

Han bodde i vårt hus förut men när tanten dog så flyttade han hem till grannen precis nedanför.

Nu sitter han oftare och oftare utanför våran ytterdörr, har ett såntdär fönster på sidan som går ända ner till golvet.

han sitter där och jamar och tittar emd ledsna ögon och ahr gjort hela vintern, t.om suttut och huttrat och kraffsat på fönstret.

Och inne hos oss sitter våra dame rpå 1½ år och fräser, morrar och reser ragg.

Grannen hade som förslag att låta honom gå in och titta och se att han inte bor här så han fuick komma in medans min sambo höll i våra töse som va riktigt arga på honom. sprang ditrekt upp till sovrummet och la sig vid elementet!

Så, ska vi släppa in honom, eller är det dumt? Han är jätte snäll och vill inte våra tjejer något ont då han backar när de fräser.

Finns det någon chans att de kan bli kompisar?

Jag klarar inte av att se honom sitta här ute och frysa längre :crazy:

Sv: Katt som vill in, gör mig ledsen :(

Vill katten flytta skulle jag tagit in honom, de andra ger med största sannolikhet med sig, min stora katt har både grinat upp sig och dängt upp både katter och hundar jag släpat hem, men det är övergående.
Vill inte den personen katten bor med nu att den ska flytta tycker jag att de ska hålla den inne.

Okey så de inte slår ihjäl varandra.

Får prata med sambon och med grannen. Eftersom han jämt sitter här så verkar han ju inte bry sig om honom som sällskap (grannen är inne typ hela tiden)

När han var in hos oss så höll jag honom och då kröp han ihop och visade sig i underläge för våra damer, som jag tror kaxade sig för sambon satt bakom för även de gjorde inget för att attakera.

Han verkar int visa några tecken på att gå till attack precis.

Jag tror att det är säkert att släppa in honom. Det är väldigt sällan katter dödar eller skadar varandra allvarligt. Det kommer säkert att bli en hel del sura miner från tjejerna i början, kanske i några veckor som värst och sedan kommer de nog tolerera varandra, kanske blir dem t o m vänner!

Jag har också släpat hem diverse katter och det har alltid gått bra. Sura miner i början men det brukar lösa sig ganska snabbt.

Ok, har varken sett till grannen eller katten, men det är spår från hans hus upp över gårdsplanen, upp till oss och till dörren, och sen ner igen :(

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 400
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 368
I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
5 182
Senast: Amha
·
L
Övr. Katt 1) Lyft upp katten i armvecket såsom du skulle hålla ett spädbarn. Placera höger hands pekfinger och tumme på vardera sida om kattens...
Svar
11
· Visningar
1 682
Senast: MaLu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama