katt som tigger mat

tipsy

Trådstartare
Min kattunge sitter som ett klister på en så fort man äter något. vi äter oftast vid tvn men det är ganska svårt när han klättrar och försöker sno maten hela tiden, vi puttar bort honom men han är där direkt igen. Hur får man en katt att sluta tigga? vi har självklart aldrig gett honom ngt när vi har ätit.
 
Sv: katt som tigger mat

Det är bara att vara envis så lör han sig förhoppningsvis att det inte lönar sig.
Ställ in dig på att katter är rätt envisa, de kan ligga flera timmar framför ett mushål och vänta.:eek:
 
Sv: katt som tigger mat

Det knep vi fick ta till på vår kille (som vi fick som 1-åring) var en sprayflaska med vatten. En liten dusch ett par gånger så lärde han sig rätt fort. Ja, han kan tänka sig att tigga numera också, men vet vad vi menar när vi säger åt honom att flytta på sig.
 

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 739
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Marvin
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
775
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp