Bapelsin
Trådstartare
Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att kattmamman bär sina ungar. Hon leker inte med dem utan ”släpper av dem” på olika ställen och sen lägger hon sig och tittar på dem en stund innan hon går igen. Detta medför att grodorna hoppar iväg och gömmer sig och vi har hittat uttorkade döda grodor i olika mörka skrymslen och ibland när man ska gå på toa hoppar det fram en groda från under badkaret eller liknande. Detta har gjort att jag har utvecklat tendenser till grodfobi, tycker de är så jäkla äckliga när de hoppar.
Finns det något sätt att få bukt med detta eller är det helt hopplöst? Vi har kattlucka och båda katterna går in och ut som de vill men det är bara Miss Li som tar in djur. Råttor, möss, sniglar, fåglar, fladdermöss, you name it, men det är bara grodorna som är ett problem efter som de lever och är så många.
Nöjd katt, missnöjd groda och matte.
Finns det något sätt att få bukt med detta eller är det helt hopplöst? Vi har kattlucka och båda katterna går in och ut som de vill men det är bara Miss Li som tar in djur. Råttor, möss, sniglar, fåglar, fladdermöss, you name it, men det är bara grodorna som är ett problem efter som de lever och är så många.
Nöjd katt, missnöjd groda och matte.