katt som spyr

zilla

Trådstartare
våran ena katt en hona vart sterisrad och efter det så har hon börjat spy.Det är inte att kon äter "gräs/blommor" och spyr lite utan hon spyr upp maten.Ser det ut som iallafall.
Kan det bli fel efter en sterilisering. :confused:
Vi har provat alla möjliga märken och sorter ,,men hon spyr alla fall.Jag funderar lite på att hon "fick" nått fel eller att hon lider av bullemi.Hon e nämligen helt matfixerad.Så fort man går ut i köket följer hon efter och äter.förutom dom gångerna hon går och äter själv.
Ska jag /vi ta henne till en vet.?

Hon e blank och fin i pälsen och hon är inte underviktig snarare överviktig.

Sv: katt som spyr

Jag har en katt med matkräkningar - som alltså lätt kräks upp maten direkt efter han ätit. Men han kräks mindre ofta sen vi gick över från torrfoder till mjukmat.

Om din katt inte kräks direkt efter maten, utan mer "när som helst", då skulle jag köpa ett veterinärfoder för katter med känslig mage. På min hjälpte dock inte det, maten hann aldrig komma till smältningsstadiet, den kom upp direkt.

Men med mjukfoder går det bättre.

Sv: katt som spyr

Kan det vara hormonförändringar tro? Nu har jag för andra gången upptäckt att en av mina honor mår illa i början av sin dräktighet, när hon äter kommer det upp igen, nu börjar även en av de andra visa samma symtom, även hon är dräktig, detta är inget som händer när de inte är dräktiga,,,,,"morgonsjuka"

Tja, det är en gissning ifrån lilla mig, lycka till och hoppas allt blir bra!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 075
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 496
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Jag har en steriliserad bondkatt (hona) som är sex år gammal. Hon har alltid varit "liten" till växten och ganska slank i kroppen. Jag...
Svar
11
· Visningar
8 163
Senast: ylvali2
·
Katthälsa Ger ni ngt sånt? Vår 15 åring har blivit gammal och sliten, lite dassig i pälsen och tappat vikt (överviktig innan) nu mer i normal...
Svar
7
· Visningar
2 688
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Distansritt
  • Enögd häst